כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הפליט המוסלמי התעלל בחרדים באנטוורפן - ושוחרר

פליט מוסלמי המתגורר באנטוורפן, מבצע מעשי וונדליזם ברכוש הקהילה החרדית בעיר. בערב שבת האחרון הוא צעד מאחורי אברך חסידי, העיף את השטריימל מראשו והמשיך בדרכו כאילו לא קרה דבר • תושב העיר ל'בחדרי: "זה מרגיז מאד. האיש לא מפסיק לפגוע ביהודים וברכושם, והמשטרה עוצרת ומשחררת"

חרדים באנטוורפן. צילום: מורן כהן
חרדים באנטוורפן. צילום: מורן כהן



האנטישמיות באנטוורפן שבבלגיה עולה שלב - והרשויות אינן מתערבות. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', במהלך השבת האחרונה נעקרו עשרות מזוזות מבתי תושבים חרדים. החשוד במעשה הוא פליט מוסלמי.

עכשיו מתברר שהפליט הוא "שור מועד", ומזה תקופה הוא מבצע מעשי ונדליזם ברכוש יהודי, עוקר מזוזות, מרסס כתובות גרפיטי על דלתות של משפחות יהודיות, ובתי כנסת. בערב שבת האחרון הוא צעד מאחורי אברך חסידי, העיף את השטריימל מראשו והמשיך בדרכו כאילו לא קרה דבר.



עקירת המזוזות, ריסוס כתובות הגרפיטי והפגיעה בחסיד, אירעו בליל שבת ברחובות שארלוטלי, וברימנוטלי באזורי הקהילה החרדית.

החשוד במעשה הוא פליט מוסלמי, שכבר נעצר לפני שבועיים כאשר הניח ספרי קוראן ליד בתי כנסת.

ביום שישי לפנות בוקר עקר מזוזות והוא נעצר ושוחרר. כאמור, בערב שבת שוב עקר 17 מזוזות והפיל לאברך את השטריימל שחבש. כוחות השמירה הקהילתיים עקבו אחריו, אך המשטרה אינה עוצרת אותו וטוענת שמכיון שהוא פליט אי אפשר לעצור אותו ליותר מ-12 שעות.

חרדי תושב אנטוורפן אומר ל'בחדרי חרדים' "זה מרגיז מאד. האיש לא מפסיק לפגוע ביהודים וברכושם, והמשטרה עוצרת ומשחררת. אין אף שופט שמטפל בו, אז הוא חוזר שוב ושוב למקום הפשע".

כזכור, רק בשבת שעברה מוסלמי ניסה לדרוס אב ובנו שהיו בדרכם לבית המדרש בשבת בבוקר.

מארגון השומרים באנטוורפן נמסר "אנחנו עושים את מירב המאמצים מול רשויות החוק, אנחנו הכנסנו עורכי דין לעובי הקורה כדי לטפל בבעיה הזאת".
אנטישמיות אנטוורפן פליטים בלגיה חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד