כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מנדלבליט: לדחות את פרסום המלצות המשטרה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש מהמשטרה לעכב את העברת ההמלצות אודות תיקי ראש הממשלה, עד שבג"ץ יכריע בעתירה נגד פרסומן. במערכת אכיפת החוק מעריכים שההכרעה תיפול בימים הקרובים, והעיכוב לא יהיה ממושך

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה היום (ראשון) למשטרה שלא למסור את המלצותיה בעניין החקירות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עד להכרעה בעתירה נגד פרסום ההמלצות. ההוראה צפויה להביא לעיכוב בפרסום ההמלצות, שהיו אמורות להתפרסם עד יום שלישי השבוע.

ההוראה נובעת מהרצון שלא לצייר את פרסום ההמלצות כמחטף. מקורות במערכת אכיפת החוק אמרו היום שלא יהיה ראוי לפרסם את ההמלצות בשעה שהעתירה תלויה ועומדת. לדבריהם, המשטרה ממילא לא היתה ערוכה לפרסום במועד המתוכנן והוא היה אמור להידחות. מחר תבקש המדינה לדחות את העתירה, וההערכה היא שבג"ץ יכריע לגביה בימים הקרובים, כך שהעיכוב בפרסום ההמלצות לא יהיה ממושך.

את העתירה הגיש עורך הדין ופעיל הימין יוסי פוקס. אף שהחוק להגבלת המלצות המשטרה, שאושר בכנסת בדצמבר, אינו חל על תיקים 1000 ו-2000, הוא גורס שגם החוק שקדם לו אינו מאפשר למשטרה להמליץ על העמדה לדין של חשודים. פוקס, יו"ר הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, פעל בשנים האחרונות כעותר ציבורי לבג"ץ בזיקה לימין. בבחירות האחרונות התמודד על מקום ברשימת הבית היהודי.

בג"ץ הורה למדינה להשיב לבקשתו של פוקס להוציא צו ביניים נגד פרסום ההמלצות, ובעקבות זאת הורה משרד המשפטים למשטרה לעכב את הפרסום. בינתיים נמשכים הדיונים לגבי נוסח סיכומי החקירות, ואם הטיפול בעתירה יארך עוד זמן רב תישקל האפשרות להעביר את הסיכומים לפרקליטות ולפרסם אותם לציבור רק לאחר ההכרעה בעתירה.

"אני מברך את היועץ על כך שמנע מחטף של המשטרה", אמר בתגובה עורך הדין פוקס. "בפני בג"ץ ישנה עתירה תלויה ועומדת שבוחנת את חוקיות הנוהג של ההמלצות, סוגיה שמעולם לא נבחנה בבג"ץ. גם מנדלבליט רוצה שבג"ץ יכריע בדבר כל כך רגיש". פוקס הוסיף: "איש מסביבתו של נתניהו לא שוחח איתי. נכון שאני מזוהה עם המחנה הלאומי, אבל כמו שהלפידים והאלדד יניבים עושים הכל כדי להפיל את הממשלה, מותר לי לעשות מהלכים מבוססים משפטית כדי שהממשלה הזו תמלא את ימיה".

לפי ההערכות במערכת אכיפת החוק, המשטרה תודיע שנמצאה תשתית ראייתית להעמדת נתניהו לדין על שוחד בפרשת טובות ההנאה (תיק 1000). גם בתיק 2000, שבמרכזו המשא ומתן בין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, צפויה המשטרה להמליץ על העמדתו לדין של ראש הממשלה, אך לא ברור אם על שוחד או על הפרת אמונים
מנדלבליט יועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד