י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

פרסום ראשון • מכתב המחאה החריף של הרבנים: "תרגז נפשינו"

'בחדרי' חושף את מכתב המחאה של הרבנים לאחר שהתכנסו הערב באסיפת החירום בירושלים • "דרישה נחרצת לרה"ע לדאוג במהרה למצוא מקום לימודים מידי" • עוד כתבו הרבנים: "אנו מסמיכים בזאת את חברי העירייה לשאת באופן בלעדי מול רה"ע" • המכתב המלא בפרסום ראשון

צילום: הדס פרוש
צילום: הדס פרוש



פרסום ראשון: בתום כינוס החירום הערב (ראשון) של רבני 'דגל התורה' ורבני שכונת רמות, חתמו הרבנים על מכתב מחאה חריף ביותר נגד המינהל הקהילתי החילוני בשכונה שמתנכל לתלמידי הת"ת בשכונת רמות ב'. כמו"כ, קראו הרבנים לראש העיר ניר ברקת לדאוג במידי למציאת פתרון למקום לימודים לת"ת לשנה הקרובה ולהשגת 7 כיתות תקניות.

תחת הכותרת 'מחאה נמרצת' כתבו הרבנים במכתב שמתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה: "שמועה שמענו ותרגז נפשינו, על ההתנכלות החוזרת ונשנית של "המנהל הקהילתי החילוני רמות" לכל דבר שבקדושה, והפעם בהתארגנות לסילוק מקום לימוד תורה של תינוקות של בית רבן בשכונת רמות ב', והגשת מאות התנגדויות לשימוש חורג של הת"ת במבנה שנשכר לצורך כך ברחוב דרך החורש".







"וכן התנהגותו החמורה של ועדת תכנון ובנייה בעיריית ירושלים", המשיכו הרבנים במכתבם, "וזאת בהתנכלות מכוונת לתורה ולומדיה, והמשמעות למהלך חמור זה, הינו זריקת כל ילדי הת"ת לרחוב ללא כל מבנה ראוי לשימוש".

עוד נכתב במכתב המחאה החריף כי "ונתכנסו רבני שכונת רמות – ואנו מביעים בזאת מחאתנו הנמרצת על ההתנכלות הנפשעת של "המנהל הקהילתי רמות אלון" שכלל לא נבחר בבחירות ופעם אחר פעם כופה את דעתו דעת מיעוט על הרוב ומתנכל באופן שיטתי לכל דבר שבקדושה מתוך תחושת פטרונות והתנשאות".

עוד כתבו הרבנים: "ומכאן תצא הקריאה והדרישה הנחרצת, לראש העיר וכל הנהלת העיר ירושלים לדאוג במהרה למצוא מקום לימודים מיידי ולהשגת 7 כיתות לימודים תקניות לשנת הלימודים הקרובה – ובפרט שינם בשכונה מבני חינוך וכיתות לימוד העומדות ריקות".

עוד הוסיפו הרבנים לסיום כי "אנו מסמיכים בזאת את חברי העירייה של הסיעות החרדיות לשאת ולתת באופן בלעדי מול ראש העיר והגורמים המוסמכים בעירייה לפעול בנושא".

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', רבני שכונת רמות, ליטאים, חסידים וספרדים – השתתפו הערב באסיפת חירום שהתקיימה בתלמוד תורה הליטאי ברמות ב' – וזאת בעקבות החלטת הועדה המקומית לתכנון ובנייה שלא לאשר שימוש חורג למבנה, ובכך להשליך את 200 התלמידים לרחובה של עיר.

בכינוס השתתפו גם רבני 'דגל התורה' בעיר, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן והגר"ב סולוביציק, חבר מועצה, תושבי השכונה ועסקנים.

כזכור, לפני שבוע 'בחדרי חרדים' חשף כי התקיימה אסיפת חירום בבית הכנסת 'חניכי הישיבות' ברמות ב', בהשתתפות נציגי העירייה החרדים, אליעזר ראוכברגר, יוסי דייטש, ישראל קלרמן, שלמה רוזנשטיין ויוחנן ויצמן ובהשתתפות קהל רב מתושבי השכונה, שבה הוחלט על הקמת ועדת פעולה שתפעל בשיתוף עם הנהלת הת"ת וחברי העירייה החרדיים במטרה להביא לפתרון מידי בסוגייה הבוערת.

כמו"כ, פורסם ב'בחדרי חרדים' כי בין יתר הפעילות נבדקת האפשרות לפנות לבית המשפט בעתירה נגד עיריית ירושלים, בטענה על הימצאותם של מבנים ריקים, שלטענת תושבי השכונה, העירייה בוחרת להשאירם ללא שימוש ולזרוק כאמור, מאות תלמידים חרדים לרחוב.













ירושלים ניר ברקת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד