י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אחרי סערת חוק השואה: פולין מגבשת איסור שחיטה כשרה בשטחה

ממשלת פולין לא עוצרת בחוק השואה ושועטת לעבר החוק הבא, גם הוא איך לא - מצר את צעדיהם של 'יהודים' מדובר בחוק שיאסור שחיטה כשרה ויגביל בעצם ייצוא בשר כשר מפולין - הנפגעים; הקהילות היהודיות באירופה וגם אוכלי הכשר בישראל

שחיטה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שחיטה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חשבתם שזה ייעצר בחוק השואה, קבלו את חוק צער בעלי חיים. על פי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', פולין מבקשת להגביל את השחיטה היהודית הכשרה ברחבי המדינה.

לאחר שנשיא פולין אנדז'יי דודה, חתם על חוק השואה שעורר סערה רבתי - ועיקרו עונש מאסר למי שייחס לפולין מעורבות במחנות ההשמדה שפעלו בשטחה, כעת מוגשת הצעת חוק שתכלול הגבלת שחיטה יהודית, ומי שייפר אותו יישלח לארבע שנות מאסר.

לפי דיווחו של איתמר אייכנר הבוקר ב'ידיעות', אולי כלקח מהסערה שגרם חוק השואה - ממששלת פולין לא הכריזה בפומבי על הגבלות חדשות, אולם, בהצעת חוק כללית המתפרסת על 48 עמודים, נכללות גם הגבלות על שחיטה כשרה.

למשל, אחד מסעיפי הצעת החוק, מגביל ייוצא בשר כשר מפולין, מהחלך שיפגע קשות בחלק גדול מהקהילות היהודיות באירופה וגם בייצוא הבשר לישראל - בנוסף, הפסקת ייצוא בשר כשר מפולין עלולה לגרום להתייקרות משמעותית של הבשר בישראל.

סעיף נוסף בחוק, המכוון אל השחיטה הכשרה; איסור לשחוט את הבהמות כאשר הן נמצאות 'במצב לא טבעי' כלומר כשהבהמה אינה עומדת על ארבע רגליה - זאת בעוד השחיטה היהודית מתבצעת, כאשר הבהמה הפוכה ושוכבת על גבה - הסיבה ההלכתית לכך, כחלק מאיסור צער בעלי חיים, אסור להפעיל לחץ על הסכין בעת השחיטה - דבר שאינו מתאפשר כאשר הבהמה עומדת על רגליה, שכן ראשה הכבד נשען על הסכין.

כבר ב-2013, אסרה פולין שחיטה כשרה, אך ההחלטה בוטלה ע"י ביהמ"ש החוקתי של פולין. השופטים התרשמו וקיבלו את איגוד הארגונים היהודיים באירופה ופסלו בזמנו את החוק, היות והוא סותר את עקרון חופש הדת.

הרב מנחם מרגולין יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הודיע שייאבק לביטול החוק. מרגולין אף קרא לממשלת ישראל להתנות את תיקון חוק השחיטה בכל הסדר בין הממשלות ואמר כי "איסור על שחיטה כשרה עומד בניגוד מוחלט לעקרון חופש הדת - עקרון יסוד במדינות האיחוד האירופי. המצב בפולין הזוי ואינו מתקבל על הדעת".

הרב מרגולין אמר עוד; "אני קורא לממשלה בפולין לא לחוק את החוק המביש הזה ולקחת בחשבון שהאמון של העם היהודי בהנהגה הפולנית הולך ומידרדר. אני לא רוצה לדמיין מה יהיה השלב הבא לאחר חקיקת חוק השואה והטלת מגבלות על שחיטה כשרה במדינה".

על המגבלות החדשות שיוטלו על השחיטה הכשרה בפולין, אמר הרב מרגולין: "יש אנשים שהשקיעו כסף רב בהקמת מפעלים ובתי שחיטה כששרים ועכשיו מגיע החוק המזעזע הזה ושם לזה סוף. יש פה רצון לא ברור לפגוע אך ורק בשחיטה ככשרה וגם להגביל את יצוא הבשר הכשר. הם לא מסבירים את הייגיון של החוק. הפופוליזם והלאומנות מרקיעים שחקים ויוצרים מלחמות עם יהודים לצרכים פוליטיים", מסכם הרב מרגולין.
חוק השחיטה ממשלת פולין צער בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד