כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סערת הפטריות: "בסוף לא קטפנו, כי לא היו"

יושבת ראש המינהל הקהילתי סיפרה הבוקר כי מאה איש הלכו ליער ירושלים בשבת כדי ללקוט פטריות, אבל הם לא מצאו. ולדבריה, לא מדובר בחילול שבת מנגד מ"מ רה"ע פינדרוס: "הגוף הוא עירוני ולא פרטי"

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



סערת הפטריות שנחשפה ב'בחדרי חרדים' הגיעה הבוקר לגלי צה"ל. כזכור, תושבי שכונת בית הכרם בירושלים היו אמורים להיפגש עם נציגי העירייה בעניין כירוי כביש בגין, אלא שהפגישה הזו בוטלה בעקבות דרישת הנציגות החרדית ובראשם חבר המועצה יוחנן ויצמן שביקש למחות על חילול השבת שנעשה על ידי המינהל הקהילתי באירוע קטיף פטריות בשבת.

הבוקר אמרה לגל"צ יושבת ראש המנהל הקהילתי נגה לב ציון, כי "הלכנו כמאה איש ליער ירושלים לקטוף פטריות, אבל בסוף לא קטפנו כי לא היו פטריות", לדבריה, מסרבת להסכים עם הקביעה כי תושבי השכונה "חיללו את השבת". בשיחה עם ישי שנרב היא אמרה: "אנחנו לא מחללים - אנחנו חוגגים את השבת בדרכנו הפלורליסטית".

מנגד, מ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס נימק ואמר כי "אני וחבריי לא חשנו בנוח לבוא לדון יום אחרי השבת המדוברת", לדבריו, "ירושלים רובה דתית ומסורתית, ועל פגיעה כזו קשה להם היה לעבור על סדר היום  הגוף הוא 'סמי' עירוני, לא פרטי". 

לב ציון השיבה לפינדרוס: "ירושלים היא גם דתית וגם מסורתית, לא רק. כל הקהילות צריכות להתבגר ולהבין שאנחנו לא מסכימים על הכול".
פטריות קטיף בשבת המינהל הקהילתי יוחנן ויצמן שכונת בית הכרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד