כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גפני מול הקהל החילוני: "כל פסיקות בג״צ הן תמיד נגד החרדים"

יו"ר ועדת הכספים נאם הבוקר בכנס הקונגרס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה והתייחס לשורת נושאים; על חוק המרכולים "הוא טוב. ציבור שלם הולך לקניות בשבת. דבר שלא נראה קודם" ולפסיקות בג"צ: "אין מקרה אחד שבו נפסק לטובתנו" צפו בוידאו

גפני בנאומו בכנס. צילום: ארז עוזיר
גפני בנאומו בכנס. צילום: ארז עוזיר



"זהו דור חדש, ציבור שלם הולך לקניות בשבת. דבר שלא נראה קודם. מנגד יותר ויותר ציבורים מתקרבים ליהדות." כך יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הבוקר בקונגרס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה, בהתייחסו לנושא השבת.

גפני שנאם במקום לצד רשימת נואמים נוספת בסדר היום, אמר עוד בנוששא השבת: "חוק המרכולים שעבר הוא טוב, אני אומר לכם שאם לא נתעשת אנו הולכים להתנגשות בציבור המסורתי. לא רק בין דתיים לחילוניים. רבים מאזרחי ישראל לא רוצים לעבוד בשבת."


צפו בקטע מנאומו.

בתגובה לדברי פרופ׳ אהרון ברק הבוקר בקונגרס אמר ח״כ גפני: "האיש מבקש שתהיה סינטזה של יהדות ודמוקרטית. אני אומר לכם שאין חוק אחד שלא נפסק נגדנו החרדים. בית המשפט העליון נוקט בעמדה אחת - היא ההפך מהעמדה של ציבור גדול בארץ ובעולם."

"האמת היא צריכה להיאמר" אמר גפני בקול תקיף "בשום נושא אידולוגי לא נפסק לטובתנו החרדים. בנושאים כמו כניסה לעם היהודי, וחוק העבודה בשבת אין מקרה אחד שבו נפסק לטובתנו.״

"לצערי, בתי המשפט שוגים בעניין היהדות, והעליון משליט את הכוח שלו בכך שאי אפשר לבקרו שלא בדומה לח"כים. אם לא נבקר אותו ולא נפעל מי יעצור את בית המשפט העליון? אם ישראל הייתה מדינת הלכה, אום אל פחם לא הייתה נראת כמו שהיא נראית". טען גפני בנאומו החוצב כהרגלו.

"אני לא מבקש להיות במדינת הלכה, אך אין שיוויון בעולם ואנו לא מאמינים בשיוויון. יש מצוות וחוקים שמובנים לאדם המתורבת שחלקם שייכים גם לעולם המודרני. לאורך ההיסטוריה מדינות חוק הפכו להיות גו'נגל ראו ערך גרמניה. כאדם דתי, ישנו ציבור לא קטן שייפגעו אורחות חייו מאפקים דרך ת"א ועד נהריה. שפתיחת המרכולים צובטת את ליבם." אמר יו"ר ועדת הכספים.

גפני המשיך והסביר לנוכחים: "נולדנו כאן, אנחנו רוצים שהמדינה תתפתח, הכלכלה תהיה חזקה וצומחת. כולנו בעד שהמדינה תהיה דמוקרטית וגם יהודית אך לא כמו המדינה שנראית על ידי בית המשפט העליון. לאהרון ברק אומר - אני רוצה להיות חבר שלך".

הקונגרס הישראלי הראשון ליהדות ודמוקטיה מתקיים ביוזמת אנשי העסקים חיים טייב, מייסד ויו״ר הקונגרס ויוסף זרז׳בסקי, אנשי רוח ופרופסורים ובשיתוף המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי באוניברסיטת בר אילן שבראשות פרופ׳ שחר ליפשיץ. כנשיא כבוד למועצה המייעצת משמש המשנה לנשיאת העליון והשופט לשעבר אליקים רובינשטיין.
משה גפני בגץ הקונגרס הישראלי לדמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד