י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שימור פוריות לרווקות – הדור הבא

העלייה בגיל הנישואין בשנים האחרונות מובילה גם לבעיה בפוריות לאחר החתונה. כדי להתמודד עם הבעיה, יזמו מכון פוע"ה יחד עם בית החולים הדסה תכנית לשימור פוריות לרווקות.

אם ותינוק. צילום: pixabay
אם ותינוק. צילום: pixabay





בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה שהולכת ומתפשטת בקרב נשים מכל המגזרים, תופעת רווקות מאוחרת. סיבות רבות לתופעה, ויש שיגידו שהינן קשורות באופן ישיר להתפתחות הדור, להתפתחות וההתקדמות של נשים בשוק העבודה ופיתוח הקריירה, וגם מקובלות חברתית בחוגים שונים. 

ההשלכות של התופעה עשויות לפגוע באופן ישיר בחיי המשפחה שתבנה בע"ה בבוא היום.
אחת ההשלכות הברורות שמביאה איתה רווקות מאוחרת היא נושא הפריון והקמת משפחה גם בגיל הנחשב למבוגר ביחס למקובל במגזרים שונים וביחס ליכולות הפריון של האישה. 

פעמים רבות הזוג הטרי מוצא את עצמו כמעט באופן מידי לאחר החתונה במערבולת של הליכים רפואיים במטרה להגיע ליעד והוא - פרי בטן.

המרכז הרפואי 'הדסה' בשיתוף מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) מצאו דרך חדשנית במיוחד להתמודדות עם התופעה, כשהמטרה שעומדת נגד עיניהם היא בניית בית מלא שמחה וצחוק ילדים עבור הזוגות שהגיעו לרווקות מאוחרת.

מדובר על הליך רפואי של שימור פוריות הכולל הקפאת ביציות, שנעשה על ידי מיטב המומחים והיועצים המקצועיים של "הדסה", כל זאת בחיבור לרוח ההלכה ובהשגחה צמודה של מכון פוע"ה.

הרב מנחם בורשטין שליט"א, ראש המכון, מדבר על הנושא בהתרגשות רבה ועם זאת מדגיש: "הקפאת ביציות זה לא במקום להתחתן. התהליך הזה מאפשר אחרי החתונה לידות במרווחים יותר מאוזנים ושימוש בביציות שהוקפאו עד גיל 54. מדובר בתעודת אחריות לכל דבר ועניין".

הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי הדסה, מצטרף ואומר: "יש היום בהדסה אין ספור פתרונות רפואיים בתחום. אלו מוצרים רפואיים שנותנים לרווקה את היכולת לעצור את הזמן מלכת, באמצעות הקפאת ביציות ולפי פרטי ההלכה".

כשהרב קליין נשאל האם מדובר בפתרון שהוא פתרון "בדיעבד" מבחינת ההלכה, הוא מסביר: " יש חוגים בהם הפתרון הזה, הוא פתרון של 'לכתחילה', ופתרון שאותם תלמידי חכמים ימליצו בפני נשים ברווקות מאוחרת. יש מקומות אחרים שההמלצה הזאת לא תהיה בשער בת רבים, אלא המלצה פרטנית. מדובר בפתרון מצוין לאותן נשים. אם תבוא אלי רווקה בת 20 להקפיא ביציות, ודאי שזה יזכה בהרמת גבה, אבל בחורה בגילאי השלושים המוקדמות והמאוחרות בחייה, תזכה להמלצה מפה לפה".

מכון פוע"ה אינו גוף רפואי המוסמך לביצוע ההליך באופן מעשי, עם זאת תפקידו בהליך חשוב ולעיתים אף קריטי. "על פי הלכה ישנו צורך בפיקוח הלכתי צמוד כשמדובר בהליך של הקפאת ביציות" – אומר הרב שגב, רב פוסק- יועץ במכון.

"הפיקוח ההלכתי מעניק ליווי צמוד של משגיחה שבאה מטעם המכון והוסמכה לתהליך. תפקידה לבדוק לאורך כל התהליך שאין טעויות ושהכל קורה על פי ההלכה. מכיוון שמדובר בהליך הנעשה כשהבחורה עדיין רווקה, אין בתמונה את הבעל שילווה ויהיה לעין נוספת. וזה המקום להיעזר במלווה-משגיחה שבאה גם למען מטרה זו".

כל הליווי כמובן מתחבר להליך שהמכון סומך על מקצועיות הרופאים והאחיות בו, המרכז הרפואי הדסה, ודורש שיתוף פעולה מלא ומכבד כפי שאכן קורה בשטח.

לאור הדברים הללו, ברור לכל המתעניין בנושא שכיום, באמצעות הליכים רפואיים לא מורכבים המתבצעים באחריות רבה, ניתן לצמצם את תופעת טיפולי הפוריות של הזוג שנישא בגילאים יותר מבוגרים ולקבוע אבן פינה לבניית המשפחה העתידית כבר מעכשיו למרות השעון המתקתק.

כנס חדשנות שימור פוריות- הקפאת ביציות יתקיים ביום שלישי, כ"ח שבט (13/02/18) במרכז הרפואי הדסה. הכניסה לכנס ללא עלות. הרשמה חובה.
להרשמה: לחצו כאן>>


מכון פוע שימור פוריות רווקות מאוחרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד