י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ההקלטה חושפת: כיצד לאיים על ברקת

הקלטה בלעדית שהגיעה ל'בחדרי' מכינוס החירום שנערך בהשתתפות רבני 'דגל התורה' בירושלים, מעניקה הצצה יוצאת דופן אל מאחורי הקלעים של המאבק החרדי בבירה, ועל התנהלות הנציגים החרדים מול רה"ע והרבנים • וגם: מדוע ש"ס מחוץ למשחק מיוחד

ההקלטה חושפת: כיצד לאיים על ברקת



חשיפה בלעדית: המאבק החרדי בירושלים – מחריף. 'בחדרי חרדים' חושף הקלטה בלעדית מישיבת החירום שהתקיימה אמש (ראשון) בהשתתפות רבני 'דגל התורה' ר"י חברון הגר"ד כהן והגר"ב סולוביצ'יק ובהשתתפות רבני שכונת רמות, וחברי המועצה מסיעת 'יהדות התורה', סביב סערת הת"ת הליטאי ברמות ב' והחלטת הוועדה לתכנון ובנייה שלא לאשר שימוש חורג למבנה הת"ת.

ההקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' מעניקה הצצה יוצאת דופן אל מאחורי הקלעים של המאבק ועל התנהלות נציגי 'יהדות התורה' מול ראש העיר ניר ברקת ומול הרבנים. ההתלבטויות, הדיון סביב נוסח מכתב המחאה החריף שנחשף ב'בחדרי חרדים', הדילמה האם לתקוף ישירות את יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מאיר תורג'מן והרצון לגייס למאבק את חברי סיעת ש"ס הירושלמית. האזינו.



בראשית ההקלטה שנחשפת כאן לראשונה, נשמע מ"מ ראש העיר יוסי דייטש כשהוא מציג את הנוסח שיאמר לראש העיר ניר ברקת על ידי הנציגות החרדיות - בדבר הסדרת מבנה לת"ת שעומד במרכז הסערה: "יש לך אפשרות להודיע לנו עד ה-22 לחודש, אתה לא רוצה עד ה-22 – עד הראשון לחודש. סידרתי את התלמוד תורה ברמות ב', מסודר או לא מסודר. אם הוא יאמר לנו – לא מסודר, מה שיורו לנו פה – את זה נעשה. פשוט מאוד".

יצוין, כי במהלך הדיון העלה אחד הרבנים אופציה חריפה של פרישה מהקואליציה העירונית, אולם היא לא התקבלה. גם מ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס אמר בשם ר"י חברון שנכח במקום כי "הראש ישיבה מציע לעשות צעדים שמכאיבים לו – לראש העיר".

בהמשך הדיון הנשמע בהקלטה הבלעדית, דייטש מתייחס לאופן שבו צריך להתנהל מול ראש העיר ברקת כדי שהוא לא יבצע 'מחטף': "אני לא חושב שצריך להציג את זה לבד, זה צריך להיות כל הסיעה, כל הסיעה צריכה לבוא אליו, כאיש אחד בלב אחד, בהוראה ברורה, שהוא לא יגלה שהוא יכול לעשות מחטף".

כמו"כ, מתייחס דייטש להיעדרותם של חברי סיעת ש"ס מכינוס החירום ולצורך לגייס אותם במאבק מול ראש העיר ברקת: "חבל שלא נמצאים פה נציגים של ש"ס, היו צריכים להביא גם אותם לפה, כדי שנעלה אליו ביחד, אם יש אפשרות שהרבנים יפנו לנציגים של ש"ס ויורו להם 'תתגייסו איתם ביחד במאבק', ולהיכנס מחר לראש העיר, יחד עם צביקה כהן שהוא מחזיק תיק חינוך חרדי, ואותו דבר להביא גם את הנציגים האחרים ולהגיד לראש העיר 'אין לנו מנדט לנהל איתך משא ומתן בנושא הזה, אנחנו רוצים פתרון, איפה הולך להיות המבנה של התלמוד תורה של הרב אורלוויק?, יש מקום? – טוב, אין מקום? - אנחנו יודעים איך להתנהל. פשוט מאוד".

דייטש סיפר על ניסיונות המו"מ שכשלו מול ראש העיר: "כל הפעמים זה הפסיק כשהוא התחיל לגמגם והתחלנו לנהל איתו משא ומתן, הוא נתן לנו הרבה פעמים לדבר עם הרבנים, 'אני אענה לכם'. הוא לא מדבר עם אף אחד, אנחנו המשלחת שבאים אליו, בשם כל הרבנים".

חבר המועצה יוחנן ויצמן התערב בדבריו והסביר: "מה שהרב דייטש אמר, שהוא (ברקת. י.ג) לא יפתח עוד ערוצים..".

דייטש השיב: "אין ערוצים. הרבנים לא ידברו איתו, הרבנים מדברים דרכינו, אין שליחים, השליחים של הרבנים – זה אנחנו. מה שאומר ויצמן זה שהוא לא רוצה שראש העיר יתחיל לשלוח את השליחים שלו שיתחילו לדבר עם הרבנים, לנו יש 13, 14 חברי מועצה חרדים בעיריית ירושלים, מבחינתנו ה-14 הם השליחים שלנו, מה שיש לך פתרון – תאמר ל-14. מקובל על חברי המועצה – מקובל עלינו. לא מקובל עליהם – לא מקובל עלינו. זה הכל".

דייטש ממשיך בדבריו מול רבני 'דגל התורה' ורבני שכונת רמות: "אני אומר. אני מכיר את עירית ירושלים, ולא רק אני, יושבים כאן כל הנציגים שמכירים את עירית ירושלים – כשהצוות של ראש העיר ומנכ"ל העירייה עם הגב לקיר – הם יודעים טוב מאוד. אנחנו לא צריכים לתת את הפתרונות, אנחנו יודעים שיש 180 ילדים, צריכים לתת להם תלמוד תורה תקני שהוא צריך לקבל רישיון ממשרד החינוך, את הפתרונות שהם יביאו".

דייטש מבקש מהרבנים להוסיף בנוסח מכתב המחאה שהנציגים החרדים הם המוסמכים מטעם הרבנים לנהל מו"מ עם ראש העיר: "יש לנו רק בקשה אחת, אם אפשר להוסיף.. יש פה מכתב מהרבנים לראש העיר, שיהיה כתוב במכתב, שיוסיפו, שהנציגים הם המוסמכים לדבר מול ראש העיר, הם השליחים שלנו".

בהמשך הדיון וכפי שניתן להאזין בהקלטה המצורפת, עלתה השאלה האם להוסיף את שמו של יו"ר הועדה לתכנון ובנייה מאיר תורג'מן למכתב המחאה החריף של הרבנים. דייטש הגן על תורג'מן ואמר: "ממש לא, אין צורך. זה לא רק מאיר תורג'מן, היו שם עוד חמישה נציגים חילונים שהיו שם, זה לא רק הוא. הוא לא בן יחיד". יו"ר סיעת יהדות התורה אליעזר ראוכברגר הוסיף: "גם דתיים", לדבריו של ראוכברגר, יש להשמיט את שמו של תורג'מן ממכתב המחאה, "מה קשור השם שלו? בלי שמות, בלי יו"ר, בלי כלום..", אמר.

כמו"כ, אחד הנוכחים מוסיף על תורג'מן: "בשביל מה להיכנס בו? הוא עוד מעט - רוצה להיבחר לראש עיר... אי אפשר לדעת כלום". בהמשך ביקשו חברי המועצה לעדן את חריפות המכתב וכפי שנשמע בהקלטה.
כינוס חירום ירושלים דגל התורה הרב דוד כהן הרב ברוך סולוביציק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד