י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעלי אזרחות אמריקאית עם ילדים? יש לכם בונוס של 1,000 דולר מטראמפ

בעקבות אישור רפורמת המס של הנשיא טראמפ, יוכלו בעלי אזרחות אמריקאית או גרין קארד לקבל במזומן עוד 400 דולר בשנה עבור כל ילד • ההטבה מקטינה את חבות המס כלפי הרשויות בארה"ב, ואם אין חבות מס - אפשר לקבל החזר במזומן

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



אזרחים אמריקאים שחיים בישראל ויש להם ילדים עד גיל 17, יכולים ליהנות מרפורמת המס של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שאישרה לאחרונה באופן סופי. ברפורמה נקבעה העלאה של סכום החזר המס (Child tax credit) שיכולים ההורים לקבל עבור ילדיהם.

מדובר בהטבת מס שמאפשרת להקטין את חבות המס של אזרח אמריקאי כלפי רשויות המס בארה"ב. אם אין חבות מס — אפשר גם לקבל החזר במזומן.

בניגוד לשיטה הקיימת בישראל ובשאר העולם, על אזרח אמריקאי חלה חובה לדווח על הכנסתו העולמית גם אם אינו תושב ארה"ב. לכן, כל מי שמחזיק באזרחות אמריקאית או בגרין קארד — ויש לפי הערכות כמה מאות אלפי אנשים כאלה בישראל — מחויב להגיש דו"ח על כלל חשבונות הבנק שלו מחוץ לארה"ב, וכן דו"ח שנתי על הכנסות למס ההכנסה האמריקאי.

החובה הזאת חלה על מי שהכנסותיו גבוהות מ–12 אלף דולר לשנה. היות ששיעורי המס בישראל בדרך כלל גבוהים מבארה"ב — אותו אזרח אמריקאי או בעל גרין קארד ישלם את המס בישראל תחילה, ויקבל זיכוי ממס בארה"ב.

עוד לפני הרפורמה של טראמפ, אזרחים אמריקאים או בעלי גרין קארד יכלו לקבל החזרים עבור ילדים עד גיל 17 בסוף שנת המס, אם הילדים גם הם אזרחים אמריקאים (בעלי מספר Social Security). מי שאין לו בשורה התחתונה חובת תשלום מס לרשות המסים האמריקאית מקבל צ'ק, ומי שנדרש לשלם מס, ישלם פחות, בזכות אותה "קצבת ילדים".

רו"ח יעקב ג'ייקוב, המתמחה במיסוי אמריקאי ומנהל מחלקה במשרד פיליפ שטיין, מסביר כי עד 2018, ההכנסה המינימלית לשני ההורים שמעליה אפשר היה לקבל את ההטבה היתה 3,000 דולר. עבור הטבה מקסימלית של 1,000 דולר לילד בשנה נדרשה הכנסה משותפת של כ–10,000 דולר לשנה.

בעקבות הרפורמה, החישוב השתנה לטובת ההורים. ג'ייקוב מסביר כי ההכנסה המינימלית לקבלת הקצבה ירדה ל–2,500 דולר לחודש לשני ההורים במשותף. בנוסף, הסכום שניתן לקבל במזומן עבור כל ילד מתחת לגיל 17 עלה מ–1,000 דולר ל–1,400 דולר (בנוסף, ניתן לקבל 600 דולר נוספים בחודש כזיכוי מס אם קיימת הכנסה חייבת במס בארה"ב).

לדוגמה, משפחה שבה חמשת הילדים זכאים ל"קצבה" תקבל תוספת של 2,000 דולר בשנה ובסך הכל 7,000 דולר (לפי חישוב של 1,400 דולר לילד). משפחה עם ארבעה ילדים תקבל תוספת של 1,600 דולר, ובסך הכל תקבל 5,600 דולר; ומשפחה עם שלושה ילדים תקבל תוספת של 1,200 דולר, ובסך הכל 4,200 דולר.

עלתה תקרת ההכנסה הזכאית להטבות

מדובר בהטבה שממנה צפויים ליהנות זוגות בעלי הכנסה של עד 400 אלף דולר בשנה, ויחידים בעלי הכנסה של עד 200 אלף דולר — לעומת המצב עד כה, שקבע תקרה נמוכה בהרבה, של 110 אלף דולר לזוג. הכנסה זו צריכה להיות משכורת או הכנסה מעסק (Earned Income), ולא תשלומי פנסיה או תגמולים.

ההטבות החדשות ייכנסו לתוקף רק לגבי דיווחי המס ל–2018, כלומר עבור דו"חות שיוגשו ב–2019. אם הילדים יקבלו אזרחות אמריקאית או גרין קארד רק ב-2019, לא ניתן יהיה לקבל את ההטבות עבור 2018.

רו"ח פיליפ שטיין, מייסד המשרד הנושא את שמו, מסביר כי הרשויות האמריקאיות לא הביאו בחשבון שרבות מהמשפחות האמריקאיות החיות בישראל הן בעלות מספר רב של ילדים, הכנסה נמוכה וחבות מס גבוהה יותר בהשוואה למשפחה אמריקאית ממוצעת. "התוצאה היא שבישראל יש מספר גבוה יחסי של משפחות הזכאיות לקבלת הטבת מס על ילדים", הוא אומר.
דונלד טראמפ אזרחות אמריקאית רפורמת המס גרין קארד הטבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד