י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הנציגים החרדים תקפו: עשרות מפגינים נגד גדולי ישראל ורבע מיליון חרדים

בשעה זו מתקיים בכנסת, הדיון בתקנות לחוק גיוס בנות. בפתח הדיון נרשמה התייחסות חריגה להפגנות של הסיקריקים והפלג מתחת לבתיהם של החכ"ים החרדים המתנהלים בנושא בשליחות גדולי ישראל: "האנשים האלו רק לבושים אותו דבר" • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, מקיימת בשעה זו (שלישי) דיון נוסף בסוגיית תקנות הפטור משירות צבאי מטעמי הכרה דתית, לבנות. הדיון בוועדה מסוקר כאן ב'בחדרי' בכתבה נוספת ומתעדכנת.

אף שהח"כים החרדים סרים למרות גדולי ישראל בשלושת מועצות גדולי וכחמי התורה, הם זוכים להפגנות ונאצות על מאמציהם לפעול בנושא התקנות בשליחות גדולי ישראל.

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי', מאז שעות הבוקר המוקדמות הפגינו עשרות קיצונים בסמוך לביתו של חבר הכנסת מ'דגל התורה' אורי מקלב, ברחוב מירסקי בשכונת רמות בירושלים. מדובר במפגינים המשתייכים לפלג והסיקריקים. עשרות מפגינים שהו בתוך הבניין ולא אפשרו את יציאתו.

לאחר זמן מה, מפקד מרחב ציון, תנ"צ עופר שומר, הורה לפקודיו לפזר את המפגינים וח"כ מקלב יצא מביתו. במהלך הפיזור, השוטרים שפעלו במקום במטרה להשיב את הסדר הציבורי על כנו, עצרו שלושה מפגינים שהפרו בצורה בוטה את הסדר והפריעו לשוטרים בביצוע תפקידם.

אמש בשעות הערב המאוחרות, הם הפגינו בסמוך לבתיהם של סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

בפתח הדיון המתקיים בשעה זו בוועדה, באופן חריג, התייחסו סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת אורי מקלב להפגנות שהתקיימו מתחת לבתיהם.

סגן השר פרוש פתח בדבריו, "אני חורג מהנורמה, אבל אני רוצה לומר כך וזה קשור לוועדה שמתכנסת הבוקר. הבוקר בשעה 8:40 הפגינו ליד דלת ביתי, אנשים שיש להם טענה על כך שאנחנו הנציגים החרדים נמצאים בוועדה עכשיו.

"אבל לא רק הבוקר, גם אתמול ב-10 בלילה הם גם היו כמאה חמישים איש. אתמול בצהריים גם היתה קבוצה בחצר הבית שלי", אמר פרוש.

"אני רוצה לומר כך, חבריי ואני נבחרנו על ידי קרוב לרבע מיליון איש ואישה, 216 אלף איש שנבחרנו לכנסת פה, גדולי ישראל אמרו לאותם 216 אלף איש, להצביע עבור יהדות התורה.

"אנחנו יודעים שאלה שמפגינים, הם לא הלכו להצביע בבחירות. אנחנו יודעים גם שיש גדולי ישראל שאומרים שלא הולכים להצביע, אבל אנחנו יודעים שגם גדולי ישראל אלה, לא שולחים את אותם אנשים לבתיהם של חברי הכנסת.



אני רוצה לומר, שאם אנחנו יושבים פה זה מכיוון שגדולי ישראל ששלחו אותנו לכנסת, שולחים אותנו לכאן לוועדה, כולל גם היום. וגם מה שאנחנו אומרים, זה שונה ממה שאחרים אומרים. אבל אנחנו עושים את השליחות שלנו על פי ציוויים.

"מצאתי לנכון, למסור את ההצהרה הזו, מכיון שאולי אנחנו נמצאים פה בכנסת ואנחנו לא יודעים מה שמתרחש במגזר החרדי, במגזר החרדי מתרחש משהו. אמרתי את מה שאמרתי ומה שאמרתי זה מעט מאוד.", אמר פרוש.



אחריו, ביקש ח"כ מקלב את רשות הדיבור ואמר: "ראשית, בשונה מרוב חברי הכנסת שנמצאים בכנסת, אנחנו לא נבחרים לא על ידי פריימריז, ולא על ידי מרכז מפלגה או הנהלת מפלגה ולא על ידי אישים פוליטיים כאלה ואחרים. אנחנו נבחרים לכנסת על ידי גדולי ישראל שהם מנותקים לגמרי מהפוליטיקה ואנחנו סרים רק למרותם.

"אחד המבחנים שלנו על ציות והכוונה שלהם, ואם אנחנו מיישמים את מה שהם מורים לנו בדיונים בכנסת, אז זה גם הדיון הזה.

"אנחנו לא זזים בעמדה שלנו לא ימין ולא שמאל. אנחנו לא יכולים להקל וודאי, גם לא להחמיר. אין לנו דעה גם לא להחמיר. מה שאנחנו עושים זה הוראה שלהם ישירות ולכן מה שאנחנו מייצגים פה ולפעמים הצד השני לא מבין את זה, זה רק בגלל שאנחנו לא באים לכאן בלי שהכנו את עצמנו קודם על מה שקיבלנו הוראה", הוסיף מקלב.

"הרב פרוש התייחס גם להפגנות שנעשו מתחת לביתנו, ליד משפחותינו, מחאות מתקיימים היום ליד חברי כנסת ואישי ציבור, בשונה ממקומות אחרים שרוצים לזהות ולהגיד תקשורת או לפגוע במפלגה, במקרה שלנו, כל הפגנה שיש זה בעצם מגביה את החומות שלנו, של את מי שאני מייצג וגם את אלה שאני לא מייצג.

"אמנם יכולים לחשוב תמיד שיש אנשים שלבושים אותו דבר, אבל יותר מתברר שאנשים בהשקפתם הם אחרת. לא כל מי שלבוש הוא אותו דבר. בשוני זה מבליט וזה גם מחזק אותנו, שנכון שיש מי שחושב אחרת, אבל אנחנו פועלים רק לפי מי שמורים דרכנו", אמר מקלב לסיום.
אורי מקלב מאיר פרוש הפלג סיקריקים תקנות הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד