י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גדעון סער על ניסיון הלינץ' בג'נין: "התפרצות ברברית"

בכנס ירושלים של עיתון 'בשבע' התמקד השר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני לשעבר גדעון סער בחשיבות החלת החוק על היישובים הישראלים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן • "תפקיד דורנו הוא להסיר כל סימן שאלה מעל עתיד ההתישבות. מה שמפריע לסיכויי השלום היא אותה שנאה חיה, המטופחת בכוונת מכוון על ידי שכנינו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בכנס ירושלים של עיתון 'בשבע' התמקד השר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני לשעבר גדעון סער בחשיבות החלת החוק על היישובים הישראלים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן.

סער קרא להחיל את החוק על היישובים הישראליים ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן ואמר כי "החלת החוק הישראלי אחרי חמישים שנה היא בראש ובראשונה – נורמליזציה של החיים הישראלים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זוהי המחויבות שלנו כלפי אזרחינו והיא מתבקשת מכוח הגינות בסיסית כלפיהם וכלפי משפחותיהם".

"מהלך זה גם יבהיר, כי ההתישבות היהודית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן תמיד תהיה חלק ממדינת ישראל. תפקיד דורנו הוא להסיר כל סימן שאלה מעל עתיד ההתישבות. מה שמפריע לסיכויי השלום היא אותה שנאה חיה, המטופחת בכוונת מכוון על ידי שכנינו, שהתפרצות ברברית נוספת שלה ראינו אתמול בג׳נין", הוסיף.

חשוב להבהיר", ציין סער כי "אין כל כוונה להחיל את הריבונות הישראלית על שטח משטחי הרשות הפלסטינית. אין כל כוונה לספח פלסטינים לשטח ישראל. לכן, התעמולה המכוונת לפיה מהלך זה מקדם את תפיסת ה״מדינה הדו-לאומית״ הינה שקרית".

סער הוסיף כי "בשדה המדיני צריך להיות מציאותיים. לא צריכה להיות לנו ציפיה לתמיכה אמריקנית במהלך זה. ארה״ב גם לא תמכה בהחלת הריבונות על ירושלים או רמת-הגולן. עם זאת, יש סימנים לכך שתפיסת השלום של הממשל הנוכחי אינה כרוכה בעקירת ישובים יהודים".

עוד אמר כי "אם לא נציג תפיסה ברורה לגבי מה שאנחנו רוצים – אנו עלולים להישאב במהירות מחדש למתווה אוסלו ולסכנות הכרוכות בהקמת מדינה פלסטינית בלב ארצנו".

על הממשל האמריקאי אמר סער כי "אל לנו להפתיע אותם. עלינו להציג להם את מניעינו ותפיסתנו. אבל אין אנו צריכים, כאמור, לצפות להסכמתם או תמיכתם הפומבית. ישראל היא מדינה ריבונית והיא תעצב את עתידה במו ידיה".

בסיום דבריו אמר סער כי "בישובים שלנו ביו״ש קם כבר דור שלישי. המתישבים סללו את הדרך, קבעו בשטח עובדות ציניות. תור המדינאים הגיע לקבוע עובדות מדיניות".
גדעון סער בשבע גנין נסיון לינץ ריבונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד