י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גיבוי מפתיע לחרדים הרבנים הדת"לים פנו לרה"מ נתניהו: "קדם את חוק יסוד לימוד תורה"

עשרים וחמישה מגדולי הרבנים בציונות הדתית, פנו לרה"מ נתניהו בבקשה שיקדם את חוק יסוד לימוד התורה אותו מובילות המפלגות החרדיות שיעגן לראשונה בחוק את חשיבות לימוד התורה כערך: "זכות גדולה תהיה לך כשהיא תחוקק במשמרת שלך"

גיבוי מפתיע לחרדים  הרבנים הדת"לים פנו לרה"מ נתניהו: "קדם את חוק יסוד לימוד תורה"
פלאש 90



גיבוי מפתיע לחוק היסוד שמובילות המפלגות החרדיות. עשרים וחמישה מגדולי הרבנים בציונות הדתית, שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיקדם את חוק היסוד לימוד התורה שיעגן לראשונה בחוק את חשיבות לימוד התורה כערך.

בראשית המכתב כתבו הרבנים לראש הממשלה: "זכות גדולה נפלה בחלקך, עוד אחת מיני רבות שאתה זוכה להן כמי שעומד בראש ממשלתנו, בימים הקרובים תונח על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד לימוד תורה".

לטענתם, "הצעת החוק מבקשת לעגן בחוק יסוד את לימוד התורה כערך יסוד במדינתנו היהודית המתחדשת. הצעת החוק הזו חשובה למדינת ישראל וזכות גדולה תהיה לך כשהיא תחוקק במשמרת שלך".

למרות הגיבוי שהעניקו הרבנים - הם מבקשים מנתניהו שיובהר כי לימוד התורה יעניק לבני הישיבות דיחוי משירות בצה"ל כפי שהיה נהוג מקום המדינה ולא פטור. לטענתם, הרמב"ם קבע ש"למלחמת מצווה יוצא אפילו חתן".

"אנו מבקשים", הוסיפו במכתב לנתניהו, "לעודד אותך לתמוך בהצעת החוק ולקדם אותה בהקדם האפשרי, עוד נבקש ממך לוודא כי במהלך הדיון בהצעת החוק יובהר בצורה שאינה משתמע לשתי פנים כי לימוד התורה מאפשר דחייה באופן זמני בלבד של קיום מצוות השירות הצבאי ובשום אופן לא פטור, כפי שפסק הרמב"ם שלמלחמת מצווה יוצאים אפילו חתן מהדרך וכלה מחופתה", כתבו הרבנים".

לסיום כתבו כי "אין לנו ספק כי ביצור מעמדה של תורת ישראל ושל לומדיה בחוק יסוד יתרום רבות למדינת ישראל, יעמיק את הכרתינו הממלכתית בחשיבותה של התורה ויהיה נדבך חשוב נוסף בהרמת קרננו ובצמיחת גאולתנו".





גיוס בני ישיבות לימוד תורה חוק יסוד חרדים רבנים דתלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד