כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תגובות מימין ומשמאל: "לפיד - מלשן עלוב"

המלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו הביאו את הפוליטיקאים מימין ומשמאל לשגר הערב את תגובותיהם ולתקוף אחד את השני • מי שזכה לקיתון של שופכין הוא ח"כ יאיר לפיד - עד המפתח

דודי אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
דודי אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



המלצות המשטרה – התגובות: מימין ומשמאל הגיבו הערב (שלישי) להמלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים המכונים 1000 ו-2000, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

שר התיירות יריב לוין תקף הערב ואמר בתגובה כי "הערב נחשף המהלך הבזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. בושה וחרפה שהעד המרכזי נגד ראש הממשלה נתניהו הוא הפוליטיקאי יאיר לפיד שמנסה כבר שנים להחליף אותו בתפקיד. לפיד שהפסיד פעמיים בבחירות מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה נתניהו".

השר לעניני ירושלים זאב אלקין אמר בתגובה כי "פסטיבל תקשורת מתוזמן היטב סביב פרסום המלצות המשטרה בפריים טיים הוא נסיון מצער להפעיל לחץ לא לגיטימי על המערכת הציבורית והפוליטית, להפיל ממשלת ימין בניגוד מוחלט להוראות החוק! במדינה דמוקרטית מתוקנת עומדת לכל אזרח חזקת החפות גם אם הוא ראש הממשלה. צר לי לאכזב את כל חורשי רעתו של ראש הממשלה נתניהו שהתייאשו מלהחליפו בקלפי ותולים את יהבם בפסטיבל שמתקיים הערב. אין לי ספק שהליכוד והקואליציה יעמדו איתן כנגד ניסיונות אלה ובנימין נתניהו ימשיך להוביל את מדינת ישראל עוד שנים רבות".

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר הערב כי "אני מחזק את ידיו של ראש הממשלה. יש לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולנהל את ענייניה החשובים של מדינת ישראל בתחומי הביטחון והעשייה, ולהמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה".

שר המדע אופיר אקוניס אמר הערב כי "ישראל היא מדינת חוק. במדינת חוק, ראש ממשלה לא מורשע על בסיס המלצות המשטרה ולא באולפני הטלוויזיה. אני מאמין לדברי ראש הממשלה בנושאים שאליהם הוא נדרש. אני אומר לכם גם הערב: את ראש הממשלה בוחרים אזרחי ישראל, רק בבחירות חופשיות ודמוקרטיות".

שרת התרבות והספורט מירי רגב תקפה בתגובה את עד המפתח ח"כ יאיר לפיד: "לפיד - פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד", לדבריה, "אני לא מופתעת, אני לא מתרגשת מהמלצות המשטרה שהיו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי".

"החידוש היחידי הערב – הוא חשיפת פניו האמיתיות של יאיר לפיד - פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו", תקפה השרה רגב.

שר התקשורת איוב קרא אמר הערב כי "אני מאמין בחפותו ומחזק את ידיו של ראש הממשלה שלנו- בנימין נתניהו. אני סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור ונתניהו יזכה לסיים כרה"מ גם את הקדנציה הזו, וגם את זו שאחריה", לדבריה, "נתניהו נבחר ע"י העם ברוב עצום-והוא ממשיך וימשיך, עם הממשלה הלאומית בראשותו, להנהיג ולהבטיח את עתידה של מדינת ישראל".

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם תקף הערב את יאיר לפיד במליאת הכנסת: "היית מתאגרף, היית יונית לוי, היית שחקן קולנוע. בילית בבתי קפה בתל אביב כשכולנו רצנו בג'בלאות וגדלנו בעיירות פיתוח, והערכים של יש עתיד זה להיות כתב בעיתון המחנה? חוצפה ועזות מצח".

אמסלם הוסיף: "לימדו אותי דבר ראשון כשהייתי ילד, דודי - לא מלשינים. לא מלשינים. אף אחד לא ירצה לשבת איתך לעולם. אתה מלשן עלוב, לא מתבייש?".

מנגד, סיעת 'המחנה הציוני' הגיבה הערב להמלצות המשטרה ואמרה כי "על ראש הממשלה נתניהו לצאת מיד לנבצרות".

"על ראש הממשלה להודיע על נבצרות מיידית. אם לא יעשה כך על ראשי מפלגות הקואליציה לקבל את ההחלטה עבורו", אמרה הסיעה הערב.

לדבריה, "המלצות המשטרה ברורות, קשות ונחרצות. ערב שבו משטרת ישראל ממליצה להעמיד לדין ראש ממשלה בישראל בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים הוא ערב קשה.

"המחנה הציוני מגבה הערב את חוקרי המשטרה, המפכ"ל וכל גורמי אכיפת החוק שלא נרתעו מלחקור ראש ממשלה. זהו אות כבוד לכולנו. נוכח המתקפה הפרועה נגד המשטרה אנו מגבים הערב את משטרת ישראל והמפכ"ל: המשיכו למלא תפקידכם ביושר".

"הגיע הזמן לשים סוף לתרבות השחיתות השלטונית שהורסת כל חלקה טובה במדינה. אחרי 9 שנות נתניהו מגיעה לציבור מנהיגות חדשה וראש ממשלה נקי וישר", נכתב לסיום בהודעת 'המחנה הציוני'.
בנימין נתניהו המלצות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד