ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עשור לטבח 8 תלמידי הישיבה: עצרת זיכרון

10 שנים חלפו מאותו ערב מר ונמהר, עת חדר מחבל אחוז אמוק, אל תוככי הספרייה התורנית של ישיבת 'מרכז הרב' וטבח בשמונה מתלמידי הישיבה אמש נערכה כמידי שנה עצרת זיכרון בהיכל הישיבה בהשתתפות רבניה והרה"ר לישראל תיעוד

עשור לטבח 8 תלמידי הישיבה: עצרת זיכרון
אביתר פייזוב



עצרת זכרון מרגשת התקיימה אמש (שלישי) במלאות עשור שנים לטבח האכזרי בספריית ישיבת "מרכז הרב", בשכונת קרית משה בירושלים. בטבח מצאו את מותם שמונת הקדושים תלמידי הישיבה הי"ד.

בעצרת השתתפו מאות מתלמידי ובוגרי הישיבה בראשות רבני הישיבה, בני המשפחות, אישי ציבור ותושבי השכונה, מכרים וידידים.

בעצרת הזכרון נשאו דברים, בין היתר; ראש הישיבה הגאון רבי יעקב שפירא, הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, הרב ירחמיאל וייס מראשי הישיבה וכן הרב יצחק כהן - אביו של הק' נריה הי"ד.


נאומו של הרב ירחמיאל וייס, שחלק מהנרצחים היו תלמידיו.

תלמידי הישיבה הקדושים שנרצחו באכזריות בראש חודש אדר ב' תשס"ח, הם: שגב פניאל אביחיל הי"ד, יונתן יצחק אלדד הי"ד, יונדב חיים הירשפלד הי"ד, נריה כהן הי"ד, יוחאי ליפשיץ הי"ד, דורון מהרטה הי"ד, אברהם דוד מוזס הי"ד ורועי אהרן רוט הי"ד.

אחיו של יוחאי ליפשיץ הי"ד, אליסף, שיעלה היום לקברו של אחיו יחד עם בני המשפחה, אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים': "צריך להבין שמוות על קידוש ה' זה מוות שמשפיע על כלל עם ישראל, נכון שהמשפחה היא הנושאת בנטל הזיכרון היומיומי, אבל החיבור בין כל עם ישראל לקב"ה מושפע מקידוש שמו בעולמו על ידינו, יש חוסר לכולנו בשלמות העם, וזה מה שחשוב לזכור היום, ובזה חשוב להתחזק בבין אדם לחברו, למשפחתו ובמעשים טובים".

העצרת אמש. צילום: אביתר פייזוב























הפיגוע במרכז הרב עצרת זיכרון טבח הרב יעקב שפירא ישיבת מרכז הרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד