כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו • ח"כ גפני יורה: "המפכ"ל צריך להתפטר"

יממה לאחר פרסום המלצות המשטרה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יוצא במתקפה חריפה וחריגה על מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך: "רק במדינה דיקטטורית מפכ"ל יכול להמשיך ככה. הוא לא יכול להישאר מפכ"ל"

אלשיך. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אלשיך. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יממה לאחר פרסום המלצות המשטרה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יוצא במתקפה חריפה וחריגה על מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, לדבריו, "הוא היה צריך להתפטר מתפקידו. הוא לא מתאים למשטרה".

בראשית דבריו אמר גפני בדיון שהתקיים במליאת הכנסת: "לראש הממשלה מגיעה זכות החפות - אלא אם כן הוכח אחרת ומי שמוסמך זה לא המשטרה, במיוחד, לא אחרי מה שקרה עם המשטרה בתהליך".



גפני התייחס לראיון שהעניק אלשיך ל'עובדה' שבו טען כי נשלחו חוקרים פרטיים לחקור אחר חוקרי המשטרה: "נעשו פה דברים שהם מעבר לכל פרופורציה. המפכ"ל צריך להיות האיש הכי סודי, הכי פחות מדבר, וככה הורגלנו בכל השנים. המפכ"ל צריך להיות אדם שכולנו מימין ומשמאל משוכנעים שהוא עושה מלאכתו נאמנה, בלי אג'נדה שהוא רוצה להתפרסם בתקשורת. בא המפכ"ל כאחרון העיתונאים ומקיים מסיבת עיתונאים".

"אני אומר את האמת ואת האמת שלי. סטינו בעניין הזה", אמר גפני, "למחרת, הוא היה צריך להתפטר, זו טעות, היא אפשרת לתאר, עקבו אחרי קצינים, בבקשה, שתהיה חקירת משטרה".

הוא פנה לח"כים מהאופוזיציה: "אתם אנשים שרוצים את שלטון החוק כמוני, שנדע שיש אמון במשטרה. זו חציית קווים אדומים וזה לא משנה ראש ממשלה או משהו אחר. רק במדינה דיקטטורית מפכ"ל יכול להמשיך ככה".

"מה המשמעות של העניין, לנו אין סמכות, למה לא חקרת מאיפה הגיעו החוקרים ואם לא חקרת למה אתה אומר בציבור, המשמעות היא שיש לך אג'נדה לפגוע בראש הממשלה".

לסיום אמר גפני: "הוא לא יכול להישאר מפכ"ל. משטרת ישראל – היא משטרה טובה ומצוינת, המפכ"ל לא מתאים".
משה גפני רוני אלשיך המפכל התפטרות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד