כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האם נתניהו רוצה לעקוף את הרבנים הראשיים

המדינה שיגרה את תשובתה לבג"ץ בסוגיית העתירות שנדונו סביב מתווה הכותל ורחבת הכותל הדרומי האם הרבנים הראשיים לישראל הם אלו שיאלצו לאשר את הפסקת סמכותו של הרב רבינוביץ על הרחבה הדרומית - הרפורמית כל הפרטים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



המדינה שיגרה את תשובתה לבג"ץ בסוגיית העתירות שנדונו סביב מתווה הכותל ורחבת הכותל הדרומי. בין השורות, מאמצת המדינה את הדרישה להחיל את תקנות המקומות הקדושים גם על הכותל הדרומי - הרפורמי, וכפי שעלה במכתבו של ח"כ ישראל אייכלר ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, מכתב שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

אלא שמתשובת המדינה עולה תמיהה רבה, סביב דרישה נוספת שהתנה היועמ"ש מנדלבליט המבקשת לקבוע כי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ לא ישמש שוב כממונה על הכותל הדרומי - הרפורמי, וזאת בגלל "התנגדותו של רב הכותל לאורח התפילה העיקרי שיתקיים ברחבה הדרומית".

בתשובת המדינה נכתב בנוסף כי ראש הממשלה מתכוון לפנות לשר לשירותי דת דוד אזולאי שישקול להעביר את הסמכות על הכותל הדרומי מידיו של הרב רבינוביץ לנציג מטעם משרד רה"מ, "עמדה זו מקובלת על ראש הממשלה", נכתב, "אשר הודיע ליועץ כי לאחר סיום ביצוע הפעולות שמקדמת המדינה, ובשים לב להכרעה שיפוטית של בית המשפט הנכבד -בכוונתו לפנות לשר לשירותי דת על מנת שישקול להעביר את הסמכות ביחס לרחבת התפילה הדרומית לגורם מקצועי-ממלכתי בכיר מטעם משרד ראש הממשלה, בהתאם לסמכותו מכוח התקנות".

אולם כאן עולה התמיהה הגדולה, זאת מאחר ובתקנות מופיע שהסמכות על קביעת ממונה תהיה בידיו של שר הדתות על פי המלצות הרבנים הראשיים לישראל, "הממונה - מי ששר הדתות מינהו על פי המלצת הרבנים הראשיים לישראל להיות הממונה הראשי", נכתב בתקנות.

כלומר, שהרבנים הראשיים לישראל הם אלו שיאלצו לאשר את הפסקת סמכותו של הרב רבינוביץ על הרחבה הדרומית - הרפורמית, מה שמסתבר - לא יקרה במציאות, ואם כן, תשובת המדינה נתפסת כמגוכחת וכחסרת אחיזה במציאות.
מתווה הכותל הכותל הרפורמי בנימין נתניהו בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד