י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מרגש: הסבתא תרמה כליה לנכדה בן השבע

סבתא של רפאל בן ה-7 הבינה כי על נכדה, לעבור השתלת כליה דחופה • סבתו לא היססה ולא התלבטה, היא החליטה להיות זו שתתרום את הכליה שתציל את חייו

ניתוח השתלה. צילום: יח"צ בלינסון
ניתוח השתלה. צילום: יח"צ בלינסון צילום: יחצ בילינסון





במרכז 'שניידר' לרפואת ילדים, בוצע לאחרונה ניתוח השתלת כליה ברפאל חדד בן ה-7 מפתח תקווה, הוא סבל מאי ספיקת כליות ונזקק להשתלה דחופה.

סבתו, איילה, תרמה לו את הכליה והצילה את חייו. מהרגע בו נודע כי נכדה, רפאל, זקוק להשתלה, הסבתא לחמישה נכדים, לא התלבטה והחליטה לתרום עבורו את הכליה.


הסבתא אילה חדד ורפאל בן ה-7. צילום: דוברות מרכז שניידר

ל'בחדרי' נודע כי זו אינה ההשתלה ראשונה בה תורם אחד ההורים את כלייתו על מנת להציל את ילדו, הצוותים הרפואיים במרכז שניידר לרפואת ילדים מנוסים בהשתלות מסוג זה, אך המקרה הזה ריגש גם את ותיקי אנשי הצוות.

ד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במערך ההשתלות במרכז שניידר סיפרה: "סבתא שתורמת כליה לנכד זה לא דבר מובן מאליו, אולם חשוב מאוד שמשפחות ידעו כי גם בן משפחה שאינו ההורה, המעוניין לתרום כליה במידה והוא בריא ונמצא כשיר לתרום לאחר שעבר את סדרת הבדיקות המקיפה והנרחבת יכול לתרום ובכך להציל חיים".

הסבתא איילה סיפרה בהתרגשות: "כשנמצאתי מתאימה לתרומה, הודיתי לבורא עולם שיזכה אותי לתת מתנת חיים בעודי בחיים. אני מרגישה שזו שליחות וזכות גדולה ועשיתי את זה בלב שלם ואוהב. ההשתלה נערכה בט"ו בשבט חג שמסמל צמיחה ובו נזרעו גם זרעי התקווה. אני מודה למלאכים בדמות אדם ד"ר מיכאל גורביץ, ד"ר סיגל אייזנר ושלל העוסקים במלאכת הצלת החיים, שיודעים לקחת את מתנות החיים ולזרוע באנשים".


"אני מרגישה שזו שליחות". סבתא אילה ורפאל חדד. צילום: דוברות מרכז שניידר

לאחר הניתוח הועבר רפאל למחלקת טיפול נמרץ, ומשם לאחר שהתאושש, הועבר למחלקת ילדים ג' וברוך ה' הוא חש בטוב.
השתלת כליה מרכז רפואי שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד