י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחרי מאבק מתוקשר: ילד מזרחי בביטאון ש"ס

דוברה המיתולוגי של ש"ס, איציק סודרי, צייץ באחרונה כי ביטאון ש"ס "ששמה למטרה להרים את קרנה של יהדות המזרח" שם תמונות של ילדים בעלי חזות אשכנזית במקום מזרחית • האם זו תגובה לציוץ? בביטאון האחרון פורסמה תמונה של ילד בעל חזות מזרחית

הילדים בביטאון
הילדים בביטאון

 


בשבוע שעבר סערה הרשת לאחר שבשער 'אם הדרך', מוסף הנשים של עיתון 'הדרך' בטאונה הרשמי של תנועת ש"ס, התפרסמה תמונת ילד אשכנזי עם שיער בלונדיני.

יועץ התקשורת איציק סודרי, הדובר המיתולוגי של תנועת ש"ס ומי שמרבה להתראיין בתקשורת ולהגן על התנועה והיו"ר דרעי בכל פעם שהיא עולה לכותרות, לטוב ולרע - פרסם ציוץ זועם בחשבון הטוויטר שלו אודות כך שהעיתון המזרחי בחר להציג תמונת ילד אשכנזי ולא תמונות ילד ספרדי כפי שלדעתו אמור להיות בעיתון המשתייך לתנועה ספרדית, ששמה לה למטרה להרים את קרנה של יהדות המזרח ולהחזיר עטרה ליושנה.

"אתם יודעים מה מעצבן אותי?!", כתב אז סודרי, "שעיתון הדרך, בטאונה הרשמי של תנועת ש"ס ועדות המזרח בוחר לו כבר פעם שניה תמונת שער של ילד שנראה אשכנזי".

בהמשך כתב בזעם: "שנים של מלחמה על התודעה שהפרסומות והסדרות שמציגות את הישראלי היפה כאשכנזי והישראלי המכוער כמזרחי - יורדים לטמיון".

עורך עיתון 'הדרך', ‏אברהם דויב גרינבוים הגיב לסודרי: "שמח לקבל את הארתך, איציק. במחצית השנה האחרונה הוכיח 'הדרך' לויאליות והזדהות עם כל הקהלים. בניגוד לאלו שהחרימו את עדות המזרח בכל השנים, 'הדרך' מציג פעם אחר פעם את היופי שבכל הקהלים ומעניק לכולם הזדמנות שווה".

הערב (רביעי) העלה הדובר המיתולגי ציוץ פייסני בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כך: "‏שאפו לעיתון הדרך, בטאונה הרשמי של תנועת ש"ס ויהדות המזרח שהשכילו השבוע לשים בשער תמונת ילד שבהחלט דומה למזרחי אחרי מאבק של מס׳ שבועות".

ורק שתי שאלות נותרו באוויר: ראשית, האם זעמו של סודרי בשבוע שעבר הוא זה שגרם לעיתון לבחור בתמונה שונה השבוע. ושנית, האם הבחירה של העיתון להציג השבוע ילד בעל חזות מזרחית אכן מעידה על שינוי במדיניות וחזרה למקורות, או בהבלחה חד פעמית? ימים יגידו.

 





הילד בעל החזות האשכנזית בביטאון הקודם




הילד בעל החזות המזרחית בביטאון השבוע

אם הדרך הדרך ביטאון שס איציק סודרי ילד מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד