י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המנהלת תישאר במעצר: "מחפשים שוטר דובר אידיש"

בית המשפט קבע: המנהלת החרדית שנמלטה מאוסטרליה - אשר חשודה במעשים חמורים בשלושה תלמידות - תישאר במעצר עד להחלטה אחרת • המשטרה: שיחות הטלפון שלה באידיש, אנו מנסים לפענח כדי להבין האם היא עם בעיה נפשית כפי שטען עורך דינה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



המנהלת החרדית שנמלטה מאוסטרליה לישראל וחשודה בביצוע עבירות חמורות בשלוש תלמידות אחיות, תשהה במעצר עד להחלטה אחרת.

השופט רם וינוגרד מבית משפט המחוזי בירושלים, החליט להאריך עד להחלטה אחרת את מעצרה של המנהלת, שבעבר נקבע לגביה שאינה כשירה לעמוד לדין אולם בפרקליטות המדינה טוענים כי היא מתחזה לחולת נפש כדי לחמוק מעונש.

פרקליטה, עו"ד יהודה פריד, טען כי הליך מעצרה אינו חוקי. לדבריו, ניתן לחדש את ההליך המשפטי בעניינה, רק לאחר חוות דעת הפסיכיאטר המחוזי שיקבע כי היא כשירה לעמוד לדין, דבר שטרם קרה.

נציג המדינה, עו"ד מתן עקיבא מפרקליטות מחוז ירושלים, התייחס לסרטון בו תועדה החשודה בחג החנוכה כשהיא עורכת קניות בגפה, עוד תועדה מספר ימים קודם לכן כשהיא נכנסת לסניף דואר, יושבת בטלפון ומשוחחת בנייד, היא ממתינה בתור ובנתיים רושמת צ'יק "וזו משיבה שבני המשפחה ביקשו בוועדה האחרונה אפוטרופסות על גופה" אמר.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי במשטרת מחוז ש"י ציטטו לטלפון שלה במסגרת בדיקת החשד כי היא מתחזה לחולת נפש, אך טרם פוענח תוכן השיחה שהתנהלה בשפה האידיש. "קשה למצוא שוטר שמדבר אידיש" אמר עקיבא לבית המשפט והוסיף כי בימ"ר ש"י נעזרים בימ"ר ת"א כדי להשיג מישהו שיתרגם להם את השיחה מאידיש לעברית.

בוועדות תוארה החשודה כי ששוכבת כל היום במיטה, מדברת מעט, לעומת זאת על פי התיעודים שנאספו על ידי חוקרי ימ"ר ש"י, נראה שהתמונה מעט שונה. "כל עוד המשיבה ממשיכה במה שבעיניינו הוא בצורה מובהקת התחזות, בצורה נועזת, בפני פסיכיאטרית ובפני ועדה פסיכיאטרית פעם בחודש, היא יכולה ללכת לדואר ולמכולת ולארח את בני משפחתה לבת, אז למה לה לברוח מישראל? איזה אינטרנס הגיוני היה לה לברוח? אבל מרגע שהחקירה הפכה לגלויה, האינטרס ברור" אמר.

לאחר שמעצרה הוארך אתמול (שלישי) ביממה, פרקליטה הגיש ערר לבית משפט המחוזי אך הוא נדחה. לדבריו, "אין פה עבירה ולכן גם אין עילת מעצר".

בתום הדיון לאחר שהשופט שמע את הצדדים קבע כי החשודה תשהה במעצר עד להחלטה אחרת, בתנאי אשפוז פסיכיאטרי. השופט הורה כי הפסיכיאטר המחוזי יערוך חוות דעת בעניינה ויקבע אם יש מקום לטענות בעניין התחזותה והואם היא מסוגלת לעמוד לדין.
עבירות חמורות תלמידות פסיכיאטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד