י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפרקליטות נגד המשטרה: "הטירוף לא ברור"

האם זה מסר מרגיע מבחינת נתניהו? בפרקליטות הופתעו מהגדרת לפיד כ'עד מפתח' וגם תקפו את "המצב האבסורדי" ואמרו כי "ניפחו כאן את הבלון עד הסוף. המשטרה רשמה צ'ק שהיא לא תצטרך לפרוע"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום: פלאש 90
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



יממה לאחר המלצות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו להאשימו בשוחד ובהפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000 בהם נחקר במהלך השנה וחצי האחרונים, בפרקליטות תוקפים את המשטרה.

"זה מצב אבסורדי שרק היום אחר הצהריים, כמעט יממה לאחר הפרסום של המשטרה הגיע התיק ואיתו סיכום החקירה. כלומר בזמן פרסום ההמלצות רק ההודעה לעיתונות היתה בידי היועץ". כך חשף אמש כתב המשפט של חברת 'החדשות' גיא פלג.

אותם גורמים המשיכו ואמרו כי "בימים האחרונים ניסו לייצר ספין כאילו היועץ מעכב. אנחנו מדווחים על מצב התיק על בסיס יומי ולמעלה מכך. התיק אפוי רק 95%, בטח לא בשל להעברה".

"אפשר להגיד בביטחון שיידרשו השלמות חקירה בתיק". הם הוסיפו ותקפו: "הטירוף לפרסם את ההמלצות אתמול לא ברור לנו. ניפחו כאן את הבלון עד הסוף. המשטרה רשמה צ'ק שהיא לא תצטרך לפרוע. ההערכה שלנו היא שלכל הנטען בהמלצות יש כיסוי ראייתי".

לסיום, הם אמרו כי "הכניסו את היועץ לסיטואציה בלתי אפשרית, עכשיו כל נסיגה ולו הקטנה ביותר מההמלצות האלה תיראה התרסקות".

בתוך כך, ב'כאן11' דווח אמש, כי בפרקליטות הופתעו מהגדרת ח"כ ‎יאיר לפיד 'עד מפתח' או 'עד מרכזי'. מבחינת משרד המשפטים - עדותו של יו"ר 'יש עתיד' היא כשל עדים אחרים בתיק. גורמים במשרד תהו מדוע בחרה המשטרה לציין דווקא את עדותו של לפיד.

למרות זאת, פרשן הערוץ מוטי גילת ‏העריך, כי בתוך 3-2 חודשים תסתיים בדיקת הפרקליטות. וכי לפרשנות של פרקליטות מיסוי וכלכלה יהיה משקל רב, ולפי הערכות. לדבריו, היא צפויה "לחבק" את עיקר המלצות המשטרה בשני התיקים.
חקירות נתניהו המלצות המשטרה נגד נתניהו הפרקליטות המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד