י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

על רקע ההמלצות - הסקרים מעידים כי 'הליכוד' לא נפגע מהם, וגם לפיד, לא ומה כוחם של החרדים?

שלושת ערוצי הטלוויזיה הגדולים בישראל - 'החדשות', 'חדשות עשר' ו'כאן11' פירסמו אמש סקרים על רקע המלצות המשטרה להעמיד לדין את נתניהו בגין עבירות שוחד והפרת אמונים התוצאות מעידות, כי 'הליכוד' שומר על כוחו, אך גם 'עד המפתח' נותר 'ראש בראש' וגם, האם הציבור סבור שעל נתניהו להתפטר?

נתניהו במהלך קמפיין הבחירות האחרון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו במהלך קמפיין הבחירות האחרון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



24 שעות לאחר פרסום מסקנות המשטרה מחקירות ראש הממשלה וההמלצות להעמיד לדין את נתניהו בגין שוחד והפרת אמונים, פירסמו שלושת הערוצים הגדולים בישראל סקרי דעת קהל באשר למצב המנדטים ומצב האימון באישים המעורבים בפרשה.

בסקר המנדטים שפורסם אמש (רביעי) במהדורה המרכזית של חברת 'החדשות' (ערוץ 2), עלתה תמונה הבאה, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה משיג תוצאה של 26 מנדטים לעומת 'יש עתיד' שתקבל 22 מנדטים, אחריהם; 'המחנה הציוני' עם 15 מנדטים, 'הבית היהודי' עם 11, 'הרשימה המשותפת' 12. 'יהדות התורה' עם שבעה מנדטים, 'ישראל ביתנו' עם ששה, מרצ 7, כולנו 9 וש"ס עם 5 מנדטים.

בסקר הזה גם הוצגו לנשאלים השאלות הבאות:

לדעתך, האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך או לא צריך להתפטר, בעקבות המלצות המשטרה להעמידו לדין על שוחד בתיקים 1,000 ו 2,000? צריך להתפטר - 48%. לא צריך להתפטר 36%. לא יודע 16%.

שאלה נוספת שהוצגה לנסקרים: יאיר לפיד בעדותו במשטרה טען כי בתקופה ששימש שר האוצר, ראש הממשלה נתניהו פעל לקדם את הארכת חוק פטור ממס לתושב חוזר. הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור ארנון מילצ'ן. נתניהו בתגובה טען כי משרדי ממשלה שונים טיפלו בחוק וכי מטרת החוק היתה לעודד השקעות בישראל.

למי מהם אתה מאמין? ליאיר לפיד 35%. לבנימין נתניהו 30%. ואילו 35% מהנסקרים השיבו כי אינם יודעים למי מהם להאמין.

הסקר נערך בקרב 598 מרואיינים במדגם מיצג של כלל האוכלוסייה ע"י מכון 'מדגם' בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע.



מהסקר בחדשות עשרצילום: מהסקר בחדשות עשר
מהסקר בחדשות עשר


סקר נוסף שנערך על ידי הפרופסור קמיל פוקס ופורסם אמש ב'חדשות עשר': העניק למפלגת השלטון 'הליכוד' 27 מנדטים ו-25 מנדטים ל'יש עתיד', אילו הבחירות היו נערכות היום.

אחריהם, 'המחנה הציוני' עם 16 מנדטים, הבית היהודי - 11, 'הרשימה המשותפת' גם היא עם 11.

'יהדות התורה' מקבלת גם בסקר הזה, 7 מנדטים, וש"ס גם בסקר זה מקבלת 5 מנדטים.

עוד בסקר, 'מרצ' עם שבעה מנדטים, 'ישראל ביתנו' כמו בסקר של חברת 'החדשות' מקבלת 6 מנדטים ו'כולנו' של כחלון נחלשת מעשרה מנדטים שיש לה כיום ל-5 מנדטים בלבד.

סקר נוסף שפורסם ב'חדשות עשר' בעריכתו של הפרופסור קמיל פוקס, בעזרת חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילין, וחברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. שאל את הנסקרים מספר שאלות נוספות.

האם על ראש הממשלה להתפטר, להכריז נבצרות או להמשיך בתפקידו כרגיל?

50% השיבו כי על ראש הממשלה להתפטר או להכריז על נבצרות, 42% השיבו כי על נתניהו להמשיך כרגיל ואילו 8% אחוז השיבו "לא יודע".

בסקר השתתפו 726 נשאלים, מהם 602 יהודים ו-125 שאינם יהודים.



מהסקר בכאן11צילום: מהסקר בכאן11
מהסקר בכאן11



באדיבות 'כאן11'

גם ב'כאן11' פורסם אמש סקר בעקבות סיכומי החקירה שהוגשו נגד נתניהו, בהם המלצה להעמידו לדין בגין שוחד והפרת אמונים; 47% מכלל משיבי הסקר סבורים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צריך להכריז על נבצרות מתפקידו, 36% מהציבור סבור שנתניהו לא צריך להכריז על נבצרות.

לפי סקר זה, 51% מאמינים למשטרה לעומת 22% לגרסתו של ראש הממשלה. למעלה מרבע מהנשאלים, 27%, אמרו כי אינם יודעים. לשאלה אם נתניהו מושחת השיבו 48% מהנשאלים בחיוב, לעומת 28% שאמרו כי נתניהו אינו מושחת. 24% לא השיבו על השאלה.

בסקר הוצגה גם השאלה האם המתקפה של גורמים בליכוד על המשטרה השפיעה על עמדתך כלפי המפלגה? 6% השיבו כי המתקפה משפיעה לטובה, 42% השיבו כי ההשפעה היא רעה ו-52% השיבו כי אין לה השפעה כלל.

בסקר שנערך על ידי מכון "שילוב" השתתפו 500 בני אדם מכלל האוכלוסייה.
המלצות המשטרה נגד נתניהו סקרים בנימין נתניהו הליכוד חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד