ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

במליאת הכנסת: מוזס גולל את המשפחולוגיה הפולנית שלו

מוזס יזם דיון בנושא חוק השחיטה הפולני ונאם במליאת הכנסת: "כמה הזוי הדבר שאותם פולנים שהיו שותפים מלאים ברצח העם ובנישול הרכוש היהודי ממשיכים עם אותה מדיניות ומתכוונים לאסור שחיטה כשרה" וכן, גולל בפני יושבי הבית, את היסטוריית משפחתו על אדמת פולין

חבר הכנסת מוזס על הדוכן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חבר הכנסת מוזס על הדוכן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לבקשת יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס, קיימה מליאת הכנסת דיון דחוף בהצעתו לסדר, שעניינה סכנה לשחיטה הכשרה בשל דיווחים על כוונת ממשלת פולין לאסור זאת בחוק.


צפו בנאומו של ח"כ מוזס

מוזס בחר לשתף את חברי הכנסת בהיסטוריה המשפחתית והאישית שלו - העשירה בזיכרונות מימיהם בפולין שטרם השואה האיומה. "תולדותי החלו בפולין. הורי, הורי הורי כולם היו מפולין וחלקם עסקו בעסקי הטקסטיל שם. רוב משפחתי נספתה בשואה על קידוש השם. סבי וסבתי נושלו ממפעל הטקסטיל שלהם ונשלחו לאי שם ונרצחו. לפני תקופה נסעתי לפולין לשליחות ממלכתית במלאות 70 שנה לגירוש היהודים מגטו וורשא ל"אמשלאג – פלאץ" ומשם למיידנק טרבלינקה".

מוזס ממשיך לגולל את הקשר המשפחתי שלו לפולין: "ביקרתי גם בקאליש ושם קבלתי תעודות נישואין ותעודות לידה של בני משפחתי. אך כמה צורם וכואב לשמוע על הטאבו של פולין על רכוש היהודים, ששם צויין לאחר השואה "עזבו" את מקום מגוריהם!. אחרי שהפולנים רצחו יחד עם הנאצים את היהודים, גרשו אותם, העבידו בפרך, ניפצו את בתי הקברות, אחרי כל אלה הם החליטו עתה להעניש את מי שמזכיר את פולין בהקשר לשואת יהודי פולין! ועכשיו שמענו כי בכוונתם להוסיף חטא על פשע ולאסור את השחיטה הכשרה!".

לסיום אמר כי "כמה הזוי הדבר שאותם פולנים שהיו שותפים מלאים ברצח העם ובנישול הרכוש היהודי ממשיכים עם אותה מדיניות ומתכוונים לאסור שחיטה כשרה".

מטעם הממשלה השיב שר החינוך השר נפתלי בנט. לדבריו אם יתקבל החוק שיאסור שחיטה כשרה הרי שיהיו לכך השלכות חמורות על כל החיים באירופה. "אלו שלא השכילו לשמור על היהודים לפני 75 שנה, ממשיכים בפועל לגרום ליהודים לצאת מאירופה. אני קורא לפולין לעצור באופן מיידי את הליך החקיקה בו החלו וככל שלא יפעלו לבטל זאת נבחן את הצעדים העומדים לרשותו על מנת לנקוט בפעולה הולמת".
חוק השחיטה פולין מנחם אליעזר מוזס נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד