ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הקרב על החינוך החרדי • מרגי עושה שרירים ודורש את יישום ההסכם הקואליציוני עם ש"ס: "אנסה להיות גפני"

יו"ר ועדת החינוך מנצל את דיוני התקציב כדי להביא לסיום הסאגה המתמשכת בדחיית יישום ההסכם הקואליציוני שנחתם עם ש"ס באשר להחזרת התקנות של מוסדות המוכש"ר, טרום כהונתו של שי פירון כשר החינוך; "אנסה להיות גפני, נראה כמה זמן ייקח" • האזינו לדבריו

דרעי ומרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי ומרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לקראת אישור התקציב - סוגיית מוסדות המוכש"ר עולה שוב על סדר היום, וברקע, הנציגים החרדים משמעים קולות מלחמה. אתמול התקיים דיון בסוגייה, בועדת החינוך של הכנסת. הדיון התפוצץ לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ יעקב (רביעי) מרגי הודיע כי הוא מתכוון להתעקש על יישום ההסכם הקואליציוני עם ש"ס. 'בחדרי חרדים' עם הקלטה מהדיון.


האזינו לדבריו של מרגי.

לדבריו של מרגי, "אין למשרד החינוך מה לחפש בוועדה כל עוד הממשלה מסרבת לממש את ההסכם הקואליציוני עם ש"ס המחייב החזרת התקנות שביטל שר החינוך פירון בנושא מוסדות המוכש"ר". 

יצוין, כי משמעות התקנות - היא השלמת התקציב ל- 75% מלאים מכל המרכיבים, למוסדות המוכר שאינו רשמי וכי המשרד ניסה להגיש לוועדת החינוך תקנות חדשות המעקרות את המשמעות התקציבית מבלי לציין זאת.

רפרנט החינוך באגף התקציבים של משרד האוצר דניאל לורברבוים הודיע בדיון כי מבחינת משרד האוצר "לקראת כל תקציב שאנו מאשרים - יש מסגרת תקציבית לכל החלטה. כרגע בהחלטת הממשלה לא מופיע שינוי התקנות כי אין לנו מקור תקציבי. ככל שירצו לשנות את התקנות שעלותן  120 מיליון ש"ח - יצטרכו להצביע על מקור תקציבי לכך".

כאמור, בשלב מוקדם של הדיון אמר ח"כ מרגי כי אין למשרד החינוך מה לפנות לוועדה כדי לאשר ולקדם את תקציבו לשנה הבאה וכי "לא יהיה שום דבר של משרד החינוך לקראת התקציב הקרוב בוועדה הזו לפני שהסוגיה של ההסכם הקואליציוני תסתיים ובזה אני נועל את הדיון".

מרגי הוסיף כי הוא מבקש להודיע למשרד החינוך "לא לפנות אל הוועדה ולא להגיע" ואמר כי "אנסה להיות גפני נראה כמה זמן זה יקח לי".

בנוסף, מרגי זעם על היועצת המשפטית של משרד החינוך מיכל חורין ואמר כי הניסיון להעביר את התקנות בנוסח שהמשרד הציג "היה מעשה מרמה" והמשיך כי "הרציונל של ההסכם הקואליציוני היה לתקן את שעות הבסיס כפי שהיה בתחילה, לא יתכן שאז הסכמתם לנוסח ועכשיו בנוסח המצומצם שסך הכל מצלם מצב מ-2012, פתאום יש סוגיה של עלות תקציבית", הוא אמר.

הוא הוסיף בדברים ליועצת המשפטית: "אם יש סוגיה ואת צודקת שיש עלות תקציבית סימן שהמעשה שהמשרד ניסה לעשות הוא מעשה רמיה מול הוועדה ומול ההסכם הקואליציוני. אין לי פרשנות אחרת".

סגן השר משולם נהרי סיפר בדיון כי בעבר כשהיתה מחלוקת על תיקצוב התלמידים החרדיים שסבלו מאפליה, "משרד המשפטים העמיד את משרד החינוך על טעותו", ואמר כי בזמנו "גם מני מזוז שהיה היועץ המשפטי לממשלה וגם המשנה שלו אמנון דה הרטוך עמדו כחומה בצורה מול יולי תמיר שהתנגדה.".

נהרי קרא למשרד המשפטים לנקוט עמדה ולהבהיר למשרד החינוך כי "יש לעמוד בהסכם הקואליציוני ואין כל מניעה משפטית".

יו"ר פורום המוכש"ר דוד שרפר אמר כי "עשרות אלפי תלמידי המוכש"ר שזוכים לקבל שליש מתקציב של כל תלמיד אחר בישראל ממתינים בכיליון עינים לחברי הכנסת שיפסיקו את העוול הנורא שיצר שר החינוך פירון, מדינה דמוקרטית שלכאורה דוגלת בשיוויון זכויות מקפחת ביודעין ובלא להניד עפעף עשרות אלפי תלמידים שכל חטאם הוא שהם לומדים במסגרת מוסד מוכר שאינו רשמי חרדי".
יעקב מרגי מוסדות חינוך המוכש''ר הסכם קואליציוני שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד