י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נגזר דינו של המחבל שדקר למוות ב'שלום זכר' - אחד השופטים: "להטיל עליו עונש מוות"

בית המשפט הצבאי גזר עונש של ארבעה מאסרי עולם על המחבל שרצח את בני משפחת סלומון בחלמיש • אחד השופטים: "להטיל על המחבל עונש מוות" • המחבל יפצה את בני משפחת סלומון בסכום של 1.8 מיליון שקלים

זירת הפיגוע. צילום: זק"א
זירת הפיגוע. צילום: זק"א צילום: דוברות זק"א



הבוקר (חמישי) נגזר עונשו של המחבל הפלסטיני עומר אל-עבד שרצח בדקירות סכין אכזריות את בני משפחת סלומון הי"ד לפני כחצי שנה, ביישוב חלמיש. בית המשפט הצבאי גזר עליו עונש של ארבעה מאסרי עולם, זאת למרות דעת אחד השופטים דב גרינבוים; להטיל על המחבל עונש מוות. בנוסף, בית המשפט קבע כי המחבל יפצה את בני משפחת סלומון בסכום של 1.8 מיליון שקלים.

מי שלא היה מרוצה מהעונש שהוטל על המחבל – הוא שר הביטחון, אביגדור ליברמן שאמר הבוקר כי "שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. ליבי דואב עם משפחת סלומון".

יהודה משי זהב מתאר את המראות הקשים בשטח. צילום: דוברות זק"א

גם יוזם חוק עונש מוות למחבלים, ח"כ רוברט אילטוב אמר הבוקר כי "שינוי המדיניות של הכנסת ביחס לעונש מוות למחבלים נותן אותותיו ומחלחל אל מערכת המשפט. יש לנו עוד דרך ארוכה אבל היום היינו עדים לסנונית הראשונה כאשר דעת המיעוט הייתה חד משמעית - עונש מוות למחבל הנתעב שהרס את חייה של משפחת סלומון".

כזכור, לפני חצי שנה, אירע פיגוע אכזרי בליל שבת ביישוב חלמיש בחבל בנימין, עומר אל-עבד - מחבל צעיר שחדר ליישוב, נכנס לבית משפחה, ובאמצעות סכין דקר ארבעה בני אדם.

שלושה בני משפחה נרצחו במקום. אב המשפחה יוסף סלומון הי"ד, בן 70; בתו חיה סלומון הי"ד, בת 46, התגוררה ביישוב. אלעד סלומון הי"ד, בן 36, אב לחמישה ילדים תושב אלעד. אשתו אספה מיידית את חמשת ילדיהם שהיו בבית, החביאה אותם באחד החדרים והזעיקה את כוחות הביטחון.

כזכור, בזמן שהתרחש הפיגוע, חגגו בבית "שלום - זכר", לנכד שנולד. הורי התינוק - שמואל ואסתר - לא שהו בבית.
חלמיש פיגוע האחים סלומון מחבל עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד