י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר שנחשף ב'בחדרי' • מנהלי הישיבות לח"כים: "מצוקה קשה"

פרסום ראשון: מנהלי הישיבות פנו לחברי הכנסת החרדים והעלו את סוגיית תקציב המדינה לשנת 2019, שמביא עמו מצוקה תקציבית לעולם התורה • "באים בפניה זו בבקשה מיוחדת, להשקיע את מירב המאמצים וההתחייבויות הנדרשות, על מנת להגדיל את התקציב ולתת תשובה הולמת לישיבות הגדולות והכוללים – המצויים במצוקה תקציבית קשה למדי"

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



פרסום ראשון: איגוד מנהלי הישיבות שיגר פנייה דחופה לחברי הכנסת החרדים מסיעות יהדות התורה וש"ס - המתייחסת לתקציב עולם התורה והישיבות לשנת 2019 ולחשיפת 'בחדרי חרדים', על כך שבתקציב עולם התורה חסרים כ-50 מיליון שקלים שהוספו בהחלטת ממשלה, בעקבות הגידול הטבעי של עולם התורה. 

כזכור, בהחלטה מספר 2468 של הממשלה הוחלט לעלות את גובה הסכום של תקצוב המדינה למוסדות התורה ב-52 מיליון שקל נוספים לשנים 2017 ו-2018 לכל שנה, ולעלות את התמיכה מסכום של 1,171.5 ש"ח לסכום של 1,224 ש"ח, וזאת כדי להתאים את התקצוב למספר תלמידי הישיבות שנוספו עד סוף שנת 2016. בפועל, בתקציב לשנת 2019 - נותר הסכום הישן שהוא כאמור נמוך ב-52 מיליון שקלים, כך נחשף ב'בחדרי'.

במכתב כתבו המנהלים לחברי הכנסת כי "בימים אלו הונחה על שולחנכם – לקראת הצבעה על חוק התקציב – חוברת הצעת תקציב 2019, כאשר הסכום המיועד למוסדות תורניים עומד בו על סך של 1,230,929 (באלפי ש"ח). מבירורים שערכנו – באגף בכיר למוסדות תורניים במשרד החינוך עולה, כי סכום זה כולל בתוכו גם את התקציב המיועד להבטחת הכנסה לאברכים (שבמהלך שנת הכספים 2017 עמד על סך של כ- 80 מלש"ח).





לטענתם של מנהלי הישיבות: "קיזוז סכום זה מהסך הכללי מעמיד את התקציב נטו של המוסדות התורניים – הישיבות והכוללים, על סך של כ- 1,150,000 (באלפי ש"ח) בלבד".

"סכום זה", הוסיפו המנהלים במכתבם, "מעבר להיותו כבר נמוך בהשוואה לתקציב של שנת 2017 – שזה עתה נסתיים, לא יהיה בו – בתקציב 2019 תשובה הולמת, גם לגידול נוסף וטבעי שיהיה בעז"ה במספר התלמידים ושצפוי לבוא לידי ביטוי מספטמבר 2018 ואילך (מאלול תשע"ח)".

מנהלי הישיבות פנו לח"כים במכתבם: "אנו באים בפניה זו בבקשה מיוחדת, להשקיע את מירב המאמצים וההתחייבויות הנדרשות, על מנת להגדיל את התקציב ולתת תשובה הולמת לישיבות הגדולות והכוללים – המצויים במצוקה תקציבית קשה למדי".

"אנו נעמוד הלאה בקשר מתמיד עם האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, בכדי לקבל מהם נתונים עדכניים ונוספים על מספרי התלמידים ועל ערך הנקודה שיקבע בסופו של התהליך – לכל סוגי התלמידים", כתבו לסיום.




ישיבות תקציב מנהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד