י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

השר ליברמן הקים ועדת גיוס ללא חרדים

שר הביטחון ליברמן הקים ועדה לתיקון חוק הגיוס ללא חרדים • כזכור, ליברמן הבהיר כבר כי הוא "לא מתכוון לקבל חוקים שיבואו מהחרדים"

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90



ועדה ללא חרדים: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מינה צוות מקצועי במשרד הביטחון לגיבוש תזכיר חוק גיוס חרדים לצה"ל. בראש הצוות עומד היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, וחברים בו אכ"א, הפרקליטות הצבאית, הרבנות הצבאית והאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון.

הצוות יהיה ללא נציגות חרדית ולכשהוא ישלים את עבודתו הוא יגיש הצעה לתיקוני חקיקה לאישור שר הביטחון וימשיך לחקיקה.

שר הביטחון ליברמן אמר בתגובה כי "הגיוס לצה"ל הוא נושא יותר מדי חשוב, מכדי להפוך אותו לכלי פוליטי לאיסוף קולות".

לדבריו, "זו הסיבה שהחלטתי שאת החוק יגבשו אנשי המקצוע הבכירים ביותר בצה"ל ובמשרד הביטחון. לנגד עיניהם תעמוד אך ורק טובת המדינה והציבור בישראל. ללא רעשי רקע וללא התערבות פוליטית".

כזכור, כבר לפני מספר שבועות הבהיר ליברמן בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' כי הוא לא מתכוון לקבל חוקים שיבואו מהחרדים - "אקבל רק נוסח שיתקבל מהצוות במשרד הביטחון" אמר.

השבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסוגיית הגיוס בישיבת סיעת הליכוד הסגורה, "זה לא מצב שבו יושבים בכיפוף ידיים, מקווה שגם לא נגיע לשם", אמר נתניהו על חוק הגיוס.

לדבריו, "מנסים לראות איך נמנעים מכך ואיך פותרים את הבעיה. יש סיכוי לא מבוטל שנתגבר על המהמורה הזו".

כמו"כ הוסיף ראש הממשלה: "אנחנו דנים בנושא בין ראשי הקואליציה, מבחינת ההסכם הקואליציוני וגם מבחינת השכל הישר. מנסים להגיע לפתרון מוסכם בהידברות. זה קשה, זה בהחלט אתגר. יש כאן שיקולים של הבג"ץ".
חוק הגיוס ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד