כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גפני מציג: המטה החרדי החדש בליכוד

חוזקה של ברית נתניהו והחרדים הוכחה השבוע שוב, בדמות ההגנה הבלתי מסוייגת על ראש הממשלה החשוד בשוחד והפרת אמונים. היה זה גפני שנאם בפומפוזיות מעל דוכן הכנסת ותקף את מפכ"ל המשטרה דווקא • האם הוא עבר את הגבול? // יעקב גרודקה מעלה נקודה

גפני עם נתניהו במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גפני עם נתניהו במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר חודשים של התגבשות, השבוע זה קרה באופן רשמי: הוקם מטה חרדי חדש במפלגת 'הליכוד'. בראש המטה עומד לא אחר מיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שנבחר לכנסת על ידי מצביעי 'יהדות התורה' או ליתר דיוק על ידי מצביעי 'דגל התורה'. 

אם מביטים במצע של המטה החרדי החדש שהוקם - אפשר לגלות שהוא מתמקד בסעיף אחד בלבד והוא: הגנה בחירוף נפש על ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני האויבים מבית ומחוץ.

שמענו וראינו את תגובות מקורבי נתניהו, שרי הליכוד על המלצות המשטרה, הן היו חריפות ועמוסות בהתלהמות, אבל בקרב על התגובה האמיצה ביותר - זכה גפני שעלה אל דוכן מליאת הכנסת ובאופן חריג דרש את התפטרותו המיידית של המפכ"ל רוני אלשיך. העילה להתפטרות הסביר גפני - ראיון שהעניק המפכ"ל לתוכנית 'עובדה', "מפכ"ל צריך לשתוק", הוא טען, "אלשיך מתנהג כאחרון העיתונאים".

לפי דבריו של יו"ר ועדת הכספים -  העיתונאים כן אמורים לדבר ולהשמיע את קולם, כנראה שגפני שכח את המתקפה האחרונה שלו על העיתונאים שהעזו לחשוף את הפטפטת המיותרת - לא של המפכ"ל - אלא שלו עצמו, של גפני, שהתלהם ברבים וסיפר איך "החרדים הצליחו להערים על תקציב המדינה" ועל פקחים שיעזבו את האריתראים ויחלו בקרוב לחלק דוחות למפרי חוק המרכולים הקדוש.



כותב השורותצילום: כותב השורות
כותב השורות


אבל למה אנחנו רק צינים, צריך לומר את האמת: יש גם צד חיובי בכל הגיבוי החרדי המוחלט שמעניקים הח"כים החרדים לראש הממשלה שנאבק בעננת ההמלצות.

היה זה נתניהו שחבר למפלגות החרדיות, וביום בהיר פיטר בשידור חי את "אויב החרדים" יאיר לפיד. נתניהו העניק לחרדים את מתנת חייהם. מקדנציה שהוגדרה כ"גרועה ביותר למגזר החרדי" הם קיבלו ממשלת זהב שבה הם מקבלים הכל. טוב, לא בדיוק הכל. יש את השבת, הגיור, והגיוס, וגם את הכותל שאותם הם לא בדיוק קיבלו ממנו - אבל עיזבו את זה, העיקר, שה"עוכר ישראל" החדש - המפכ"ל ילך הבייתה, כי הרי באיזו זכות הוא מעז לפתוח את פיו ולדבר. חוצפה.

אז מה היה לנו השבוע: הכרנו את "הליכודניקים החדשים החרדים" ואת הח"כים החרדים - שאולי שכחו מה זה להיות חרדים.
בנימין נתניהו משה גפני המלצות המשטרה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד