כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

במה שונה פרשת נתניהו מאולמרט: "עבירת השוחד מחייבת נותן ומקבל"

התקשורת מרבה להעלות את דבריו של נתניהו כראש אופוזיציה - מבקש מאולמרט להתפטר מתפקידו כראש ממשלה, המשפטן החרדי עושה סדר ומסביר את ההבדלים המשפטיים, וגם; "ההפגנות עזרו. בלעדיהם ההמלצות לא היו מוגשות - בוסריות"

נתניהו לצד אולמרט. צילום: דניאל בר און, יוסי זמיר, פלאש 90
נתניהו לצד אולמרט. צילום: דניאל בר און, יוסי זמיר, פלאש 90



אתה קורא את המלצות המשטרה, מהפך בהם הלוך ושוב. מעיין שנית, שוקל, בודק ולא מוצא יותר מחשדות שרק ״קורא מחשבות ולב״ ״יודע״!! לנתחם ולדעת מה עומד מאחוריהם. ״האח הגדול״ כבר כאן. הוא יודע עבורנו. דמיוני. חברות או שוחד? שוחד! פר-אקסלנס. עבירה שיש עימה קלון ומחייבת פרישה מכל תפקיד ציבורי! או, עבירת הפרת אמונים, שהינה קלה במדרג, אינה מחייבת פרישה, דין הבוחר יקבע.

רבים וטובים שואלים אותי, מה השוני בין פרשת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שפרש עם קבלת המלצות המשטרה, לבין ההמלצות בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו? שנדחות ע״י יועצים משפטיים מכובדים על הסף. למה ומדוע? המהדרין, מזכירים ומצטטים, מה אמר אז בנימין נתניהו בעצמו בפרשה, ואישים אחרים.

משפטית, השוני עצום ורב. אינה דומה העיסה לחברתה ולא כמלא נימה. לא נשכח! אהוד אולמרט ״הורשע״ בסיומו של ההליך, נידון וישב. כנראה מראש הוא ״ידע״! ולגופן של דברים. אצל אולמרט היו ״מעטפות כסף״. מרשרשים! כסף מזומן שהחליף ידיים. אצל אולמרט דיברו על כספת במשרד, מפוצצת בחבילות כסף, שהמפתח אצל השותף השותק... אצל אולמרט היה בן-אדם שאמר: ״שיחדתי״! שילמתי! הייתי השליח. היה ״נותן ומקבל״. התמורה בלטה בשמי ירושלים...

אצל בנימין נתניהו בשונה, ״העובדות״ לא חלוקות. היו מתנות. השאלה העומדת למבחן ודיון, הכוונה, והאם הייתה תוצאה ותמורה, בגין . חברות שהניבה מתנות? או ״מתנות״ שהתניעו הליכי ״הטבות״ וחקיקה אישית מיטיבה ובכך יצרו ״חברות״. באם יזדקק לכך, ביהמ״ש יאמר את דברו. החומר שמוצג כרגע ע״י חוקרי המשטרה, דל ולא מספק. הוא מנסה לקרוא רחשי לב, לרדת לכוונות, ללא הוכחות מעשיות. אין אקדח מעשן. האח הגדול יודע!

יתירה על כך, וכאן האבסורד. על פניו נראה שבנימין נתניהו במעשיו ובאג׳נגה שלו ״התאנה״ לארנון מילצ׳ן״. בפרשת ערוץ 10, שנתניהו רצה לסגור, רק היועמ״ש מנע את הסגירה! בניגוד גמור לרצון ודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפיצול ערוצי החדשות שמילצ׳ן נפגע ישיר ועוד, מה שלא פגם ביחסי הקרבה והידידות. קושיה!



כותב השורות, עורך הדין יצחק שינפלדצילום: כותב השורות, עורך הדין יצחק שינפלד
כותב השורות, עורך הדין יצחק שינפלד


בנוסף, עבירת השוחד מחייבת נותן ומקבל. רווח ותוצאה. במקרה ונתניהו יועמד לדין, ק״ו באם יורשע! הצד הנותן חייב להיות מועמד לדין. מילצ׳ן לא רוצה להתוודע למזרוני, ומצעי, ״בית הארחה מעשיהו״. בית המלון לעברייני הצווארון הלבן. הוא יעשה ככל שביכולתו ויותר, בכדי לבסס את טענת החברות!! יהיה קשה מאד להכנס למוחו, ליבו, ולדעת צפונותיו. במשפט הפלילי הערכות והמלצות לא נחשבים במאומה. רק ראיות, ראיות ושוב ראיות. הכל נשקל בפלס ובמידה, ויעבור סינון וביקורת קפדניים. הפגנות בבתי ומול השופטים לא יעזרו!

בדיעבד מתברר, שההפגנות עזרו. דמוקרטיה לא במיטיבה. בלעדיהם ההמלצות לא היו מוגשות בעיתוי וכפי שהוגשו. בוסריות, לא מבושלות. המשטרה תחבה בכוח תפו״א לוהט לידי היועמ״ש, בכדי להקל על עצמה ולטהר את החשדות נגדה. המפכ״ל נגרר, לא הוביל. אולי מחוסר ברירה. איני זוכר שבפרשיות, אולמרט, קצב, הירשנזון, פואד בן אליעזר ובעבר, עופר וידלין, המפכ״ל המכהן כינס ישיבות בלשכתו והיה מעורב אישית. משונה. הפגנות כבר הזכרנו!

בנימין נתניהו יכול להמשיך לישון א״כ לא בשקט, אבל הוא חייב להיות מוטרד. מוטרד מכך, שזמנו לא בידו והוא מחויב להקדיש זמן יקר להליכים משפטיים, מוטרד מכך שהינו ברווז שמתחיל לצלוע! וברווז שנראה כמו ברווז צולע! הוא ברווז צולע. ובעיקר, מוטרד מאמירתו הנוקבת של נפתלי בנט, שותפו ותומך משמעותי. בנט: זה לא ראוי שראש ממשלה יקבל מתנות ממיליארדרים!!! לא ראוי, לא רצוי! והלקח לא נלמד. זה הכי מדאיג בסיפור. לאחר פרשת עמדי! והמתנות שנעלמו מבית רוה״מ, היו צריכים ללמוד ולהפנים. אי ההפנמה ואי הלמידה! מדאיגים יותר מכל.
בנימין נתניהו המלצות המשטרה נגד נתניהו חקירות נתניהו אהוד אולמרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד