י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הדולר חוצה את רמת 3.53 שקל; היורו משלים זינוק של 4.9% בשלושה שבועות

לאחר מדד המחירים השלילי שפורסם אתמול, המטבע האמריקאי נסחר בעליות קלות של 0.2% מול השקל, בעוד הוא נחלש בעולם היורו קופץ ב-0.5% ל-4.42 שקל, קפיצה של 2.5% בשבוע

צילום: pixabay
צילום: pixabay



בעוד המטבע האמריקאי נחלש ביום שישי מול המטבעות המובילים בעולם, מול השקל הוא דווקא רושם עליות קלות, בדרך לעלייה שבועית. ה דולר נסחר כעת בין הבנקים ברמות של 3.53 שקל לדולר, עלייה של עד 0.2%. זאת, כשאל מול סל המטבעות נסחר הדולר בירידות של 0.2% ונמצא בדרכו לסיכום השבוע הגרוע ביותר מאז פברואר 2016.

היחלשותו בעולם בשבוע החולף מיוחסת לנתוני מאקרו שפורסמו בארה"ב השבוע, המעידים על ירידה במכירות הקמעוניות בינואר ועלייה באינפלציה. התחזקותו מול השקל, מנגד, קשורה למדד המחירים השלילי שפורסם אתמול בישראל, שהצביע על ירידת מחירים של 0.5% בחודש ינואר – נתון אשר מרחיק את עליית הריבית בישראל. זאת, למרות תחזית בנק ישראל מאתמול שהצביעה על אפשרות של העלאת ריבית ברבעון האחרון של השנה.

מאז יום שישי שעבר רשם הדולר עלייה קלה של 0.4% מול השקל, ובשלושת השבועות האחרונים – מאז דו"ח התעסוקה החזק בארה"ב, הוא זינק בכ-4.4% מול השקל. הדולר עלה מרמות שפל של 3.388 שקל לדולר, לרמה הנוכחית, של כ-3.53 שקל לדולר.

היחלשות השקל נרשמת גם מול ה יורו, שנתמך בצמיחה נאה של כלכלת גוש היורו.
היורו מתחזק היו מול השקל בשיעור חד יותר של 0.5%, ונסחר ברמות של 4.425 שקל ליורו. המטבע האירופי משלים זינוק של 2.5% מאז יום שישי האחרון, ובשלושת השבועות האחרונים קפץ היורו מול השקל בכ-4.9%.

שלשום פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי כי כלכלת גוש היורו צמחה ב-2017 ב-2.5%, הקצב המהיר ביותר מזה עשור, וכי התמ"ג של גוש היורו צמח ברבעון האחרון של 2017 ב-0.6% לעומת הרבעון שקדם לו.
דולר יורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד