כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

העיתונאי הישראלי הוציא מראש הממשלה הפולני התבטאויות מקוממות: "היו גם פושעים יהודים בשואה"

ראש ממשלת פולין, הנפיק היום אמירה אנטישמית המזכירה ימים אפלים, כאשר האשים ואמר כי היו גם פושעים יהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים "לא נהפוך אותם לקורבנות" לפיד קורא להחזיר את השגרירה ארצה וברק מצא הקשר לתקוף את נתניהו

המשרפות בפולין. צילום: pixabay
המשרפות בפולין. צילום: pixabay



סערה פולנית: ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, ממשיך לעורר סערות סביב השואה והיהודים. ולאחר שארצו אישרה את החוק שאוסר להאשים את הפולנים בפשעי השואה - היום (שבת) שלף מורבייצקי התבטאויות מקוממות.

"אנחנו לא נעניש מי שיאמר שהיו משתפי פעולה פולנים עם הנאצים", השיב ראש הממשלה הפולני לשאלת העיתונאי הישראלי רונן ברגמן בועידת הביטחון במינכן, "אכן היו כאלה, כפי שהיו גם פושעים אוקראינים ויהודים משתפי פעולה. אנחנו לא נהפוך את הפושעים לקורבנות", הוסיף.

ברגמן, שאמו שרדה את השואה בפולין, שאל את ראש הממשלה הפולני, "אם אספר את סיפור ההישרדות של אמי בפולין - האם אני ייענש?", ברגמן הוסיף לתמוה: "מדוע אתה עושה את זה? אתה מושך יותר אש לעבר המעורבות הפולנית בשואה". הקהל מחה כפיים.

ראש הממשלה הפולני המשיך להכחיש את מעורבות ארצו בשואה ואמר כי "פולין היא המקום היחיד בכל רחבי אירופה בו שכנים, אזרחים, חברים וכפרים הושמדו לחלוטין בגלל שעזרו ליהודים".

מאז פרסום הדברים המקוממים, הפוליטיקאים הישראלים, מגיבים בזעם רב.

ראש הממשלה נתניהו השוהה במינכן שבגרמניה, התייחס הערב ואמר: "הדברים של ראש ממשלת פולין כאן במינכן מקוממים. יש פה בעיה של חוסר הבנה של ההיסטוריה וחוסר רגישות לטרגדיה של עמנו. אני מתכוון לדבר איתו בהקדם".


צפו בתגובתו של ראש הממשלה

יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' ח"כ רוברט אילטוב הגיב ואמר כי "ראש ממשלת פולין לא בוחל באמצעים במטרה להכשיר את השרץ שנקרא חוק הכחשת השואה הפולני. בנימוס ציני ראש ממשלת פולין מכחיש את השואה ומשכתב מבלי למצמץ את הטרגדיה הנוראית ביותר בתולדות עמנו. כל השוואה בין יהודים לפולנים ביחס לשואה היא בגדר פשע".

אילטוב הוסיף "דם שלושת מיליון היהודים שנרצחו בפולין, בין היתר בתמיכתו האקטיבית של העם הפולני זועק מהאדמה. אם לראש ממשלת פולין כל כך חשוב להציג לעולם את האמת, שיתחיל בהכנת רשימה של כל הנכסים שנגנבו מהיהודים ע״י הפולנים במהלך השואה, תוך ניצול ואימוץ מלא של חוקי הגזע שנחקקו בנירנברג. בנכסים הגנובים הללו משתמשים וחיים עד היום מיליוני אזרחים פולנים, שלא מראים שום נכונות להשיבם".

ח"כ יאיר לפיד הגיב: "‏אמירתו של ראש ממשלת פולין היא אנטישמיות מהסוג הישן והרע. הפושעים אינם הקורבנות. מדינת היהודים לא תתן להאשים את הנרצחים במותם. אני קורא שוב לראש הממשלה להחזיר מיד את השגרירה לישראל".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיב כי "‏בתשובת ראש ממשלת פולין במינכן - נחשף פרצופה המכוער של אנטישמיות חדשה-ישנה והכחשת שואה. ממשלת ׳פייק ניוז׳ לאומנית, שתוקפת את בתי המשפט והתקשורת החופשית בארצה. משום מה ביבי וממשלתו מתקשים לגנות חד משמעית את התופעה - ולנתק כל קשר עם הממשלה הפולנית הבזויה הזאת".
חוק השואה הפולני אנטישמיות פולין שואה רונן ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד