ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לראשונה: קונצרט המשלב חזנות ושיעור • כך זה נראה

השבוע התקיים המופע הרביעי בסדרת התוכניות "מזמור לדוד", משולב עם שיעור בפרקי תהילים, של 'מקהלת החזנים הירושלמית' בניצוחו של פול סולטר • לצפייה

לראשונה: קונצרט המשלב חזנות ושיעור • כך זה נראה



השבוע התקיים המופע הרביעי בסדרת התוכניות "מזמור לדוד" של מקהלת החזנים הירושלמית בשיתוף עם מרכז מורשת בגין בירושלים.

סדרת המופעים כוללת בתוכה הופעה של 'מקהלת החזנים הירושלמית' בניצוחו של פול סולטר ובלווי בפסנתר של ריטה פלדמן, משולב עם שיעור בפרקי תהילים מפי הרב אלחנן סמט, מרצה לתנ"ך ומחבר הספר "עיונים במזמורי תהילים" ועיונים בפרשות השבוע.



נושאו של המופע הרביעי, מתוך חמשת המופעים, היה 'פרקי ירושלים', ובו ביצעה המקהלה פרקי תהילים ותפילות הקשורות לירושלים ולציון כולל ביצוע של הפרק קכ"ב: "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך" בלחנו של אבי החזנים הירושלמים – ש.ז. ריבלין ז"ל. על פרק זה הועבר גם שיעור מרתק בליווי מצגת ע"י הרב סמט.

במופע זה השתתף גם החזן דניאל כל טוב, סגן החזן הראשי לצה"ל וחזן בית הכנסת בכפר שמריהו, בשירת הקטעים: 'ולירושלים עירך' בלחן הידוע של חסידות מודז'יץ, בפרק "שמעה ותשמח ציון" של החזן משה שטרן, בקטע "השיר שהלווים היו אומרים" בלחנו הידוע של גנטשוף,ובנעימה החסידית של ר' בן ציון שנקר ז"ל לפסוק "היטיבה ברצונך את ציון, תבנה חומות ירושלים". המקהלה הוסיפה עוד פרקי שירה ומחרוזת שירי ירושלים.

המפגשים הקודמים של הסדרה היו בנושא "השמים מספרים", ו-"אשרי האיש", והמפגשים הנוספים על פרקי תהילים מתוך תפילת ההלל, לקראת חנוכה ולקראת פסח. נושאו של המפגש האחרון יהיה פרקי הלל ויצירות לפסח בהשתתפות החזן אברימי קירשנבוים.

השילוב המיוחד של שירת מקהלה וחזנים לפרקי תהילים יחד עם לימוד מעמיק ושיטתי של אותם הפרקים הוא חידוש מרענן בעולם החזנות ולימוד התורה. עמותת המקהלה בראשותו של דוד ישראלי ובניהולו של המנכ"ל יאיר פלסר, השקיעה מאמצים רבים בבנית התוכן והתוכנית של סדרה זו בסיועה של עיריית ירושלים ומשרד התרבות.
מזמור לדוד מקהלת החזנים הירושלמית קונצרט חזנות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד