ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"אירוע חמור": ארבעה חיילים נפצעו בפיצוץ מטען בדרום רצועת עזה

אירוע חמור אירע היום סמוך לגבול הדרומי עם רצועת עזה; ארבעה חיילים נפצעו בפיצוץ מטען שהופעל כנגדם "האירוע החמור ביותר בגבול מאז דצמבר 2014" הפצועים מנותחים בשעה זו

אילוסטרציה. צילום: אייל פרימן
אילוסטרציה. צילום: אייל פרימן



תקרית חמורה אירעה בשעות אחר הצהריים (שבת) באיזור היישוב עין-השלושה הסמוך לגבול הדרומי של רצועת עזה: מטען חבלה הופעל על כח צה"ל שהיה באותה העת בסיור באיזור.

עם צאת השבת הותר לפרסום, כי כתוצאה מהפיצוץ נפצעו ארבעה חיילי צה"ל, שניים באורח קשה ושניים נוספים בינוני. הם פונו ע"י מסוק לבית חולים סורוקה בבאר שבע להמשך טיפול.

החיילים שנפצעו הגיעו לבדוק דגל חשוד על הגדר, ברגע שהגיעו אליו הופעל נגדם המטען.

בתגובה להפעלת המטען ופציעתם של החיילים, תקף צה"ל עמדת תצפית מזרחית לחאן יונס בדרום רצועת עזה - עמדה השייכת לארגון הג'יאהד האיסלאמי.

גורמים בטחוניים אומרים הערב, כי זהו האירוע החמור ביותר בגבול הרצועה מאז דצמבר 2014, אז אירע 'פיגוע הצליפה' במהלכו נפצע קשה לוחם בדואי שאבטח את בניית גדר המערכת.


נתניהו על התקרית

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה במינכן שבגרמניה, התייחס הערב ואמר כי "התקרית היום בגבול רצועת עזה היא חמורה. אנחנו נגיב בהתאם. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים".

‏דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, התייחס לתקרית ואמר כי מדובר ב"אירוע טרור חמור שיש בו פוטנציאל כדי לערער את היציבות במרחב. אנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה מעל ומתחת אליה".

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר הערב כי "מהאירוע בגבול רצועת עזה פונו לחדר הטראומה בשני מסוקים 4 פצועים. שניים מהם במצב קשה, שניים במצב בינוני. וכי כולם קיבלו טיפול ראשוני בחדר הטראומה. הפצועים הועברו לחדר ניתוח".


פרופ' גדי שקד, מנהל יחדית הטראומה ב'סורוקה' על מצב החיילים הפצועים

כזכור, לפני כחודש התגלתה מנהרה של חמאס בסמוך למעבר כרם שלום הקרוב למקום פיצוץ המטען והיא הושמדה.

שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) אמרה בתגובה לתקרית: ""תפילות ואיחולים להחלמת חיילינו שנפצעו קשה השבת. פעולת הטרור הזו נגד חיילי צה"ל, היא פעולה צבאית מתוכננת היטב. עזה חרטה על דגלה להילחם בישראל. הם מתנהלים כאויב לכל דבר וצריך לפעול מולם בהתאם ובכל העוצמה. בשורות טובות".
פיצוץ מטען חבלה רצועת עזה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד