י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לאחר ההפגנה: תמיכה ספונטנית בח"כ הנרדף

לאחר שביום שלישי האחרון התעורר לקול הפגנה שהתקבצה מתחת לביתו, ממנו חולץ אל רכבו מוקף שוטרים ולקול קריאות "רוצח", בשבת בבוקר וגם הערב נמשכת הנהירה אל ביתו להבעת תמיכה ספונטנית

מקלב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מקלב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



באופן ספונטאני, ביתו של ח"כ אורי מקלב בשכונת רמות בירושלים - הפך השבת למוקד תמיכה וזאת בעקבות ההפגנות שהתקיימו בשבוע שעבר בסמוך לביתו סביב סוגיית 'גיוס בנות'.

ל'בחדרי חרדים' נודע לאחר התפילה בשבת בבוקר עלו כ-150 אנשים מכל שכונות רמות אל ביתו של מקלב, שרו, קיפצו ורקדו והביעו תמיכה בשלוחא דרבנן.

במוצאי שבת קודש, לאחר תפילת מעריב העלייה לרגל המשיכה והגאון רבי שלמה נוימן רבה של רמות ורב קהילת 'משכן שרגא' - הגיע אף הוא למקום לעודד את מקלב.

מקלב עצמו היה בהלם מההמונים שפקדו את ביתו והרבנים העלו את נושא האחדות בקרב בני התורה שבכוחה להביא להמשך ביצור החומות.



הרב נוימן הערב בביתו של מקלב. צילום: הרב נוימן הערב בביתו של מקלב.
הרב נוימן הערב בביתו של מקלב.


כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי, הפגינו עשרות קיצונים בסמוך לביתו של חבר הכנסת מ'דגל התורה', ברחוב מירסקי בשכונת רמות בירושלים. מדובר במפגינים המשתייכים לפלג הירושלמי והסיקריקים. עשרות מפגינים שהו בתוך הבניין ולא אפשרו את יציאתו.

לאחר זמן מה, מפקד מרחב ציון, תנ"צ עופר שומר, הורה לפקודיו לפזר את המפגינים וח"כ מקלב יצא מביתו ברקע קריאות המפגינים "רוצח" וכשהוא מלווה בטבעת שוטרים עד לרכבו.

במהלך הפיזור, השוטרים שפעלו במקום במטרה להשיב את הסדר הציבורי על כנו, עצרו שלושה מפגינים שהפרו בצורה בוטה את הסדר והפריעו לשוטרים בביצוע תפקידם.

כאמור, במהלך השבת וגם הערב זוכה מקלב לתמיכה ועידוד.
אורי מקלב הרב שלמה נוימן תמיכה גיוס בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד