כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הת"תניקים והמגביות: חידושים בישיבות לקראת פורים

לקראת פורים הקרב ובא, חידושים ושינויים בהתארגנות לגיוס הכספים השנתי וכן בחלוקת התפקידים בישיבות הליטאיות

תתניקים בפורים
תתניקים בפורים



בעולם הישיבות נערכים לפורים ביתר שאת; עם ראש חודש אדר החלו בישיבת בפתיחת המגביות לטובת הת"ת מה שמכונה קופת 'תומכי תורה' המסייעת לחתנים ובחורי הישיבה בכל ימות השנה והתרומות בפורים מחזיקות את המפעל בתוככי הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקוה, זו השנה הראשונה שאין ראשי מגבית לפורים זאת בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, שהורה שמכיון שהוא סומך על הת"תניקים הקבועים וגם שלא לגרום ביטול תורה הוחלט שהם יהיו ראשי המגבית.

כידוע, בישיבת 'אור ישראל' בליל פורים יש סגר מוחלט והבחורים לא יוצאים לאסוף כסף, כך גם בימים שלפני פורים. הבחורים יוצאים במתכונת מאוד מצומצמת. ולמרות זאת במשך כל השנים ישיבת 'אור ישראל' היא מהנתמכים הגדולים שבעולם הישיבות.

דבר נוסף שקיים כמה שנים ב'אור ישראל', הוא שבמוצאי פורים דפרזים לא עולים לירושלים אלא חוזרים לישיבה וחוגגים את מוצאי החג בישיבה. הדבר מונע סיבוכים מיותרים במיוחד שב'אור ישראל' דואגים לכל בחור ע"י איסוף מהבתים לכיוון הישיבה ולכן הם נפטרים גם ממצוות בפורים דמוקפים.

השנה, לאחר שיקולים רבים ולאחר שפורים דמוקפים יוצא ביום שישי היה כן צד שבני הישיבה יסעו בלילה לירושלים אך גם דבר זה נדחה. בת"ת לא חוששים מהפסד כספי על חשבון נוחות הבחורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע גם כן, כי בישיבת מיר ברכפלד, אין השנה ועידת מגבית שבה ממנים בחורים שיהיו אחראים על המגבית, אלא רק הת"תניקים של כל השנה יהיו ראשי המגבית. ראש הישיבה הגאון רבי נועם אלון רצה שגם קמפיין לא יהיה בישיבה, אך לאחר שכנועים, ראש הישיבה אישר זאת. בליל שישי הקרוב תיערך מסיבה בישיבה לפתיחת המגבית.
ישיבת אור ישראל רבי יגאל רוזן מגבית פורים מיר ברכפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד