י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

התחממות בדרום: צה"ל תקף ששה יעדים, צבע אדום ונפילת רקטה

התחממות בגבול הדרומי; לאחר שמוקדם יותר היום, נפצעו חיילים כתוצאה מהפעלת מטען כנגדם, צה"ל תקף הערב ברצועה ששה יעדי טרור, בהם מנהרה התקפית שחמאס בונה בימים אלה לתוך שטח ישראל אזעקות צבע אדום ורקטה פגעה בבית

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



בתגובה להפעלת המטען, כנגד ארבעת חיילי צה"ל מוקדם יותר אחר הצהריים, צה"ל תקף הערב באמצעות מטוסי קרב מטרות טרור ייחודיות אשר שייכות לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל. כמו כן, נשמעו בשעה האחרונה, אזעקות צבע אדום ביישובים סמוכי הגדר.
 
בתקיפה רחבת היקף הותקפו אתרי טרור ובהם;

• מנהרת טרור התקפית שבונה ארגון הטרור חמאס משכונת זיתון לעבר שטח מדינת ישראל.

• מתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים ייחודיים של ארגון הטרור חמאס וביניהם אתרים לייצור אמצעי לחימה.

• מתחם צבאי במרחב חאן-יונס השייך לארגון הטרור חמאס.

סך הכל הותקפו שישה יעדי טרור השייכים לארגון הטרור חמאס.


אחת התקיפות הערב ברצועה, כפי שתיעדו מקומיים

מדובר צה"ל נמסר הערב, כי "צה"ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה". 
 
"חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע. צה"ל נחוש לאפשר בטחון לאזרחי ישראל ויעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותו. נמסר מדובר צה"ל.

בתוך כך, בשעה האחרונה נשמעו במרחב עוטף עזה שתי אזעקות צבע אדום ביישובים סמוכי הגדר. רקטה אחת פגעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית שער הנגב, נגרם נזק לתקרת הבית, אולם בחסדי שמים, אין נפגעים בנפש.

על פי הדיווח ב'ערוץ עשר', גדודי אל-קסאם של ארגון החמאס, קיבלו אחריות רשמית על ירי הנ"מ בשעות אחר הצהריים לעבר ארבעת חיילי צה"ל. לטענתם, הם ירו לעבר מטוסים ישראלים שתקפו ברצועת עזה במסגרת מה שהם כינו "בלימת התוקפנות הציונית המתמשכת נגד בני עמנו".

כזכור, מוקדם יותר היום, נפצעו באורח קשה ובינוני ארבעה חיילים, בגבול הדרומי עם רצועת עזה, כתוצאה מהפעלת מטען חבלה כנגדם.

ראש הממשלה השוהה במינכן-גרמניה, הגיב עם צאת השבת לתקרית ואמר כי "התקרית היום בגבול רצועת עזה היא חמורה. אנחנו נגיב בהתאם. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים".
הסלמה בדרום התחממות אזעקת צבע אדום נפילת רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד