כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

השריף היהודי הפתיע וציטט: "כל המציל נפש"

שריף 'היהודי' של המחוז בו אירע הטבח בפלורידה, הפתיע במסיבת עיתונאים וציטט מהתלמוד "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא"

סקוט ישראל במסיבת העיתונאים במקום הטבח. צילום: רויטרס
סקוט ישראל במסיבת העיתונאים במקום הטבח. צילום: רויטרס



השריף היהודי הפתיע: ציטט את התלמוד והסביר למה הפך לשריף.

השריף היהודי של מחוז פארקלנד, סקוט ישראל, שהיה מהראשונים שהגיעו לנסות לעצור את הטבח שביצע צעיר בן 19 בבית הספר בפלורידה, אמר לתקשורת בארה"ב, "מה שהנחה אותי להגיע למשטרה מלכתחילה, זו האימרה מהתלמוד, כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".

סקוט ישראל הוא השריף היהודי הראשון של המחוז, שלא הסתיר את דתו, התגאה בה ואמר שהאמונה והיהדות בפרט, הם חלק חשוב מחייו; "האמונה היהודית שלי היא חלק מרכזי של חיי". כך מדווח האתר JTA.

השריף סקוט ישראל שהיה כאמור מהראשונים באירוע סיפר כי אביו שנלחם במלחמת קוריאה התגייס למשטרה, ואחריו התגייסו הוא ואח נוסף, ואבא שלהם כל הזמן הזכיר להם שביהדות יש את הציווי של "המציל נפש אחת כאילו קיים עולם מלא".

סקוט הוא אחד התומכים בחוק הגבלת קניית כלי נשק, הוא אמר כי "אנשים שמטופלים עם כדורים וסובלים ממחלת נפש אסור להם לקנות אקדחים".

כזכור, טבח נורא התרחש ביום רביעי האחרון בבית הספר פארקלנד שבפלורידה, ניקולס קרוז בן ה-19, תלמיד המקום שסולק, הגיע עם רובה וירה למוות ב-17 תלמידים ומורים, מהם חמישה יהודים.

על אף שסוכני ה-FBI הוזהרו לפני מספר חודשים על כוונותיו של הרוצח, הם לא הצליחו לעשות דבר כדי למנוע את הטבח.

קרוז אמר בסרטון וידאו שהעלה לפני ביצוע הרצח, כי הוא רוצה להיות "היורה המקצועי בבית הספר".

בן בנייט ממדינת מיסיסיפי, אחד מיוצרי סרטונים ב YouTube שראה את הסרטון של קרוז ואת הפוסט שכתב, התריע ל-FBI על כוונתיו, ואף סיפר לכלי התקשורת כי שלח את צילום המסך ל-FBI, עם הפוסט של הרוצח בספטמבר האחרון, לדבריו, הוא נשאל על ידי ה-FBI "האם הוא מכיר את קרוז".

היורה הפעיל אזעקת כיבוי אש כדי להוציא את התלמידים מחוץ לכיתות הלימוד זמן קצר לפני שיסתיים היום באחד מבתי הספר הגדולים במדינה, וכשיצאו מהכיתות - החל לטבוח בהם.

בשלב זה, הרשויות לא פרסמו את המניע של החשוד בן ה-19 שנעצר, רק הודיעו שהוא נזרק מהתיכון שבו מתחנכים כ-3,000 תלמידים, ואחוז גבוה ממנו יהודים.

אחד המורים היהודים סקוט ביגל ז"ל, שהיה מורה למדעי החברה, נהרג על ידי היורה בעת שניסה לנעול את דלת הכיתה.

סה"כ נרצחו חמישה יהודים בטבח בפלורידה; מידאו פולאק בן ה-18, ג'יימי גוטנברג בת 14, אלקס שכטר בן 19, אליזה אלחדף בת 14 והמורה סקוט ביגל בן ה-35
טבח בבית ספר פלורידה ניקולאס קרוז סקוט ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד