כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'טראמפ טורנברי': החרדי שיהפוך את המלון של הנשיא ל'גלאט כשר'

כיצד הגיע בוגר ישיבת מיר בירושלים, לנהל את בית המלון של נשיא ארה"ב, מה הקשר שלו ושל משפחתו לבית המלוכה הבריטי מזה 100 שנים, והאם ג'ארד ואיוונקה קושנר יתארחו בבית המלון שהוא מכשיר בימים אלו לפסח • ראיון מיוחד ב'בחדרי חרדים'

'טראמפ טורנברי': החרדי שיהפוך את המלון של הנשיא ל'גלאט כשר'
עיבוד מורן כהן



בחג הפסח הקרוב תוכלו להתארח בסקוטלנד בבית המלון של טראמפ, וליהנות מאוכל גלאט כשר. מי ששכר לפסח את בית המלון הוא אריה וגנר, בוגר ישיבת מיר בירושלים.

וגנר, חרדי תושב לונדון הוא הספק של שירותי הקייטרינג המספק את האוכל לאירועים בבית המלוכה הבריטי ובמעון ראש הממשלה בממלכה - בהם משתתפים יהודים. עכשיו הוא עסוק בהכשרתו לפסח של מלון "טראמפ טורנברי", שאותו שכר מלא אחר מאשר נשיא ארה"ב - דונאלד טראמפ.

המלון, שממוקם במרחק שעת נסיעה מגלזגו הבירה של סקוטלנד, שוכן קרוב לחוף הים. טראמפ רכש אותו לפני כמה שנים והשקיע בו מאתיים מיליון דולר. מאה לשידרוג המלון, ומאה לבניית מגרש גולף ברמה עולמית. טראמפ כידוע חובב גולף, ונוהג לבלות בסופי שבוע באחוזת הגולף שלו בפלורידה.

"המלון ישופץ ויעבור הכשרה לפסח", מספר וגנר ל'בחדרי חרדים'. "יש בו 120 חדרים, המחירים הם בהתאם לרמתו הגבוהה של המלון".

לשאלה האם בתו היהודיה וחתנו של הנשיא טראמפ יתארחו במלון בפסח עונה וגנר "אני לא יכול לדבר על אורחים שמגיעים למלון, וזה לא משנה עם זה איוונקה טראמפ או משה מבני ברק. אנחנו שומרים כמובן על דיסקרטיות בקשר לאורחי המלון העתידיים. אם הם יגיעו אפשר יהיה לפרסם שהם היו, אבל אסור לנו לספר מראש מי מגיע, זה לא אתי".

ידוע שאתה אחד מהמקורבים לבית המלוכה הבריטי, במה הזה מתבטא?

וגנר מסביר "אני מנהל עסק של קייטרינג ברמה גבוהה. המשפחה שלי כבר מעל 100 שנה מספקת שירותי קייטרינג לבית המלוכה עבור האירועים בהם משתתפים יהודים. גם מעון ראש הממשלה מקבל שירותי קייטרינג לכל אירוע יהודי שמצריך אוכל כשר".

"המלכה נוהגת לארח אנשים פרטיים אצלה במעון הפרטי ב'טירת ווינזדור', לא מזמן, הרב של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, הוזמן לאירוע פרטי של המלכה, והתקשרו אלי לבקש מידע על האירוע, לא יכולתי לתת שום מידע, אסור לי לפרסם מי האנשים שמגיעים, אלא אם מדובר באירוע פתוח".

"המשכורות אצל המלכה לא בשמים, אבל אנשים שעובדים שם רואים בכך שליחות, אף אחד שם לא עובד בשביל המשכורת, כי המשכורות שם סטנדרטיות" מספר לנו אריה.

אריה וגנר בוגר ישיבת מיר המעטירה בירושלים, שנולד בשווייץ ומתגורר עכשיו בלונדון, מנהל את העסק המשפחתי, ומחובר לשועי עולם בבריטניה, מצטנע ואומר "אני אדם פשוט, אם סיפרו לכם שאני אדם עשיר, זה ממש לא נכון. אני בעסק הזה כי אני נהנה, אם הייתי רוצה להיות להיות מיליונר הייתי הולך לנדל"ן, העסק הזה בדם שלי. אבל אני ברוך השם מתפרנס בכבוד".

וגנר מספק אוכל למעון ראש הממשלה. מטבע הדברים, מעון ראש הממשלה מזמין יותר אירועים מבית המלוכה, מאחר ויש הרבה פגישות עם יהודים שומרי כשרות, אבל גולת הכותרת היא "ספק הארוחות הכשרות של בית המלוכה".

בקרוב אמור וגנר לקבל את אות המלכה, תואר שניתן למי שעובד הרבה זמן עם משפחת המלוכה. בבריטניה אות המלכה הוא תואר מכובד, שמסמל על כך שאתה אדם אמין שכדי לעבוד איתו.

לשאלה האם הנסיכים לבית המלוכה השתתפו באירועים שהוא ארגן עונה וגנר "זה בעיה לספר שברים כאלה, אסור לנו לספר כלום ממה שקורה בתוך בית המלוכה, היה פה יהלומן דתי שסיפק יהלומים הרבה שנים לבית המלוכה, ויום אחד הוא סיפר באיזה אירוע שהוא מספק להם יהלומים, ולמחרת נותק הקשר איתו מבית המלוכה".

































מלון דונלד טראמפ אריה וגנר טראמפ טורנבורי גלאט כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד