ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דרמה בחקירת בזק: בכירים בחברה ומקורבים לנתניהו נעצרו - ונחקרים במשטרה

המעצרים בוצעו בעקבות ראיות חדשות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



רשות ניירות ערך בשיתוף יחידת להב 433 של המשטרה עצרו הבוקר (א') נושאי משרה בכירים בבזק. זאת בעקבות ראיות חדשות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

פרשת בזק נפתחה ביוני האחרון, ובמסגרתה נחקרו באזהרה בכירים רבים בקבוצה, ביניהם בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ, בנו אור אלוביץ' ורעייתו של הבן, אורנה אלוביץ'־פלד; מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר; מזכירת החברה, לינור יוכלמן; מנכ"ל החברה הבת yes, רון אילון; סמנכ"ל הכספים של yes, מיקי ניימן והדירקטור עמיקם שורר. על כל החשודים הוטלו תנאי שחרור מגבילים, הם נדרשו להפקיד את הדרכונים שלהם בידי הרשות, והוטל עליהם צו איסור יציאה מהארץ.

חמישה חודשים מאז פתיחת החקירה, בנובמבר האחרון, הודיעה רשות ניירות ערך על סיום החקירה והעברת תיק החקירה לפרקליטות מיסוי וכלכלה. "במסגרת חקירה סבוכה, מסועפת ומרובת פרשיות זו, הגיעה מחלקת חקירות של רשות ניירות ערך למסקנה כי קיימת תשתית ראייתית, לכאורה, המבססת את מעורבות החשודים המרכזיים בתיק בעבירות פליליות, ובכלל זה עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות שיבוש מהלכי משפט", נכתב.

בסיום החקירה המליצה הרשות להעמיד לדין את בכירי בזק, ובהם אלוביץ' עצמו. ברשות אומרים כי הממצאים העלו שלוש פרשיות שונות הנוגעות להתנהלות פלילית של גורמים בכירים בבזק, yes וחלל, וכן של כמה עובדי מדינה, ובהם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, הקשור מתוקף תפקידו בממשקי עבודה מול בזק. פילבר מורחק ממשרד התקשורת מאז מעצרו ביולי, ונאסר עליו גם ליצור קשר עם עובדי המשרד, שעד לאחרונה היו כפופים לו. בנוסף, אסור לו לדבר עם עובדי בזק, yes וחלל תקשורת.

ואולם לאחר שרשות ניירות ערך הודיעה על סיום החקירה בפרשה, התברר כי החקירה העלתה ראיות שמחזקות חשד ליחסי תן וקח בין נתניהו לאלוביץ', סיוע שלטוני תמורת סיקור חיובי - אך הן לא נחקרו ברצינות ולעומק. לפני כעשרה ימים פירסם גידי וייץ ב"הארץ" כי בהמשך, הראיות בפרשה התחזקו והתעבו, והן כוללות שפע עדויות והתכתבויות, חלקן מפורשות מאוד, בין כמה מהמעורבים, ובהם גם מקורב לראש הממשלה. לפני כמה שבועות הודיעה המדינה לבג"ץ שהפרקליטות החזירה את תיק 4000 לרשות לניירות ערך לצורך השלמות חקירה.
פרשת בזק הרשות לניירות ערך חקירה שאול אלוביץ צו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד