י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

חשיפת 'בחדרי': האם החרדים הם שאישרו את המבנה הבעייתי?

לאחר שהבוקר נחשף ב'בחדרי' מאבק חדש של תושבי שכונת רמות ג' בראש העיר ניר ברקת, בכיכר ספרא שולפים עובדות וטוענים כי הנציגים החרדים בעירייה הם שאישרו את המבנה עליו הם מלינים: "מדובר בוויכוח פנים חרדי - ראש העיר לא קשור"

ברקת עם דייטש והלפרין. צילום: יעקב גרודקה
ברקת עם דייטש והלפרין. צילום: יעקב גרודקה



המאבק שנחשף הבוקר ב'בחדרי חרדים' מקבל צבעים חדשים. בזמן שתושבי שכונת רמות ג' מאשימים את ראש העיר ניר ברקת, בכירים בכיכר ספרא שולפים עובדות וטוענים: מי שאישר את בניית המבנה השנוי במחלוקת בשכונת רמות ג' - הם הנציגים החרדים וכי "מדובר בוויכוח פנים חרדי שאין לו כל קשר לראש העיר".

כזכור, הבוקר נחשף ב'בחדרי חרדים' כי תושבי השכונה החרדית רמות ג' שיגרו מכתב לראש העיר ניר ברקת שבו הם מלינים על בניית מבנה חדש בשכונתם, שמיועד לאגף נוסף בבית הספר 'בית יעקב' "אוהל רחל" בשכונה, לטענת התושבים, האגף הנוסף הנבנה בשכונתם – נבנה בעקבות הקו של ברקת שלא לבנות בתי ספר לחרדים בשכונת רמות ב', ובשל כך העירייה בונה מבנה נוסף בשכונה הסמוכה – ברמות ג', תוך התנהלות "תמוהה" ולקיחת גינה לטובת בניית המבנה.

כאמור, בתגובה, אומרים בכירים בכיכר ספרא כי "מי שמנהל את המאבק לא מבין כהוא זה בהליך התכנוני, וכל מטרת המאבק הנוכחי הוא לעשות רעש וצלצולים".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מציגים הבכירים עובדות ומשיבים אש: "במקום חלה תב"ע 2789 המאפשרת בנית מוסד לימודי עוד מאוקטובר 1981. העובדה שהשתמשו במקום עד עתה לצרכים אחרים – לא מונעת מלהשיב את הקרקע לייעודה המקורי".

הם ממשיכים לגולל את הדברים כפי שהם היו במציאות וטוענים כי דווקא הנציגות החרדים היא זו שאישרה את הבקשה: "ביום 02.08.17 התקיים דיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה על בקשה זו שמספרה 16/1157.1, הבקשה אושרה פה אחד על ידי כל הנציגים החרדים שישבו בוועדה, בניגוד גמור לדעת מחלקת הסדרי תנועה שבקשה לא לאשר את הבקשה מפאת חוסר מקומות חניה המקובל בתוכנית מעין זו".

"במאמר המוסגר", הם מוסיפים לטעון, "יו"ר הועדה היה סגן ראש העיר יוסי דייטש והוא שהביא את הבקשה לאישור הוועדה".

הם תוקפים בחריפות את התושבים שמכוונים את המאבק לראשו של ראש העיר ברקת: "לבוא ולתקוף את ברקת על אישור תוכנית ברת תוקף למעלה מ-36 שנה, ובמיוחד כאשר נציגי הציבור החרדי הם אלו החתומים על אישור היתר בניה במקום, זה אינו ראוי ואינו ישר".

גורם בכיר נוסף אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בוויכוח פנים חרדי שאין לו כל קשר לראש העירייה", לדבריו, "הנציגות החרדית היא זו שקבעה כך".

הגורם תוקף: "מעניין שכשהחרדים מתנגדים לחרדים לא מכנסים דחוף את הרבנים, לא מביאים את חברי המועצה להשתולל ולא עושים מהומה. מעניין איפה אדון לורנץ כאן ואיפה המינהל הקהילתי?" הוא תמה.

לדבריו, "העירייה תמשיך לפעול למען התושבים ויש לדחות את כל הניסיונות להאשים את ראש העיר בוויכוחים הפנימיים בשכונה שבתוך המגזר. נדרשת אחריות שכונתית שתגובה בהנהגה שיודעת לקחת החלטה בין הצדדים הניצים. ואז העירייה תדע להעניק שירות ולפתור את כלל בעיות התושבים".
ניר ברקת ירושלים רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד