ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אחרי שבעה שבועות: הרבי חזר וגולל בפני החסידים את מה שעבר

הרבי הפתיע וסיפר לחסידים את אשר עבר עליו, הודה לשורת אישים שעזרו לו בארה"ב, בהם; האדמו"ר מטאהש, אחיו הגדול, אחותו הרבנית מבעלזא, הגבאים והמקורבים. וגם סיפר מדוע הקדים את בואו: "הבטחתי לר' קלמן שאלווה את בתו היתומה לחופה" • 'בחדרי חרדים' עם עיקרי דבריו

צילום: יהושע פרוכטר
צילום: יהושע פרוכטר



האדמו"ר מויז'ניץ שחזר אתמול (ראשון) בשעות הצהריים לישראל, לאחר שהות של כשבעה שבועות בארה"ב, בעקבות ניתוח מסובך שעבר בגבו, הגיע אמש בשעות הערב למעמד 'קבלת פנים' שנערך לרגל חזרתו, בהשתתפות מאות החסידים שהגיעו מכל הארץ וגם מחוצה לה.

עם הגעתו למתחם, התקבל הרבי בשירת 'חסדי השם' על ידי החסידים והילדים שאחזו לפידים, בכניסה לבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ' ברחוב שלמה המלך.

שיא המעמד נרשם, כאשר הרבי נשא דברים מפתיעים, שרובם ככולם היו מסר לאחדות, אהבת ישראל והכרת הטוב. האדמו"ר פתח בדבריו ואמר כי הוא חש בן מלך שאומר תודה רבה.


האזינו לקטע מדבריו

הרבי הודה לכל מי שהיה שותף ועמד לימינו בכל תקופת הניתוח שעזבו את המשפחה וביניהם הגבאים המסורים.

תחילה ציין הרבי לשבח, את בני משפחתו, רעייתו הרבנית, שעמדה לימינו במסירות יומם ולילה וכן בנו יחידו הרה"צ רבי חיים מאיר, שלא מש ממיטתו יומם ולילה ודאג לכל מחסורו, ואמר "מותר לי להתגאות קצת בבניי, בחתניי ובנכדיי, ברוך השם, חנכתי אותם והנה התוצאות".

האדמו"ר הודה למשפחתו שנרתמה לעזרתו בכל מהלך הטיפול, הרבי הודה חמימות לגיסיו הרבי מבעלזא ולאחותו הרבנית מבעלזא וכינה אותה 'שרה אמנו', הרבי סיפר לחסידים, שלא עברו 48 שעות שהיא לא התקשרה, באחת הפעמים אף התקשרה ב-5 לפנות בוקר, להתעניין ולעודד, "בכיתי לה ואמרתי לה שאיני יכול כבר עם הייסורים והכאבים הללו. היא אמרה לי, אל תדאג, יגיע קבלת התורה, פרשת יתרו - נתרפאו כל החולים, וכך היה".

כמו כן הודה הרבי לגיסו הרבי מסקווירא ורעייתו הרבנית, על שעזרו לו מאוד בכל העניינים ואף הגיעו לבקרו. וכן לגיסו הרבי מסאטמאר שהגיע לבקרו והתעניין בשלומו.

הרבי אף הקדיש תודה מיוחדת לאחיו האדמו"ר מויז'ניץ, שבא במיוחד לשדה התעופה ללוות אותו בצאתו לארה"ב, וכן סיפר כי "התקשר כל יומיים והתעניין אודות מצבי, חיזק ועודד אותי". לאחר מכן הזכיר הרבי את הרה"צ ר' אליעזר וולף הגר בן הרבי מויז'ניץ ממונסי וכן את נכד אחיו הרב ליפא הגר ש"עזרו לי מאוד מאוד לקצר תורים והרבה הרבה עזרה בכל מה שנצרך".



בחתונה לפני כמה חודשים. צילום: שוקי לררצילום: בחתונה לפני כמה חודשים. צילום: שוקי לרר
בחתונה לפני כמה חודשים. צילום: שוקי לרר


תודה מיוחדת הקדיש הרבי מויז'ניץ בדרשתו, לאדמו"ר מטאהש המתגורר במונטריאל, וסיפר: "חיפשו לי דירה נוחה שקטה במיאמי, ומצאו שיש דירה מפוארת ומיוחדת במינה השייכת לאחד הנגידים בטאהש, אך ידוע שהוא לא נותן אותה לאף אחד, רק לרבי מטאהש כשהוא מגיע למנוחה, הגבאים התקשרו לרבי מטאהש וסיפרו לו על הניתוח שעברתי, הרבי מטאהש שלח במיוחד את אחד ממשמשיו שנסע אל אותו נגיד ואמר לו שיגיד לנגיד 'בפקודת הקודש, תן לרבי מויז'ניץ את הדירה שלך', אותו נגיד לא היסס, ונתן עבורי את הדירה למשך שלושה שבועות. כאות הכרת הטוב, שלחתי את בני ר' חיים מאיר ממיאמי למונטריאל כדי שישתתף בסעודת ראש חודש אצל הרבי מטאהש ושיודה לו בשמי על הטובה הגדולה הזאת".

כמו כן הודה הרבי לכל האדמו"רים שהתקשרו לחזקו, לרב של חב"ד במיאמי שהיה לצדו וכן לנגיד החסידות, ר' מאיר דוד טאבאק ש"פעל לטובתי לאורך ימי שהותי בארה"ב, בגוף, בממון ובנפש, ובין היתר הגיע מדי יום לבית החולים כדי לראות שהכל כשורה, שלא חסר דבר ושאני מקבל את הטיפול הכי טוב בחדר הטוב, בצורה הנוחה ביותר. ולא זו בלבד, השקיע מאה וחמישים אלף דולר רק בניתוח וכל הדירות ששכר למעני - לא העיקר זה כסף הוא השקיע את כל הנשמה הוא עזב את כל עסקיו בשבילי" והרבי האציל עליו מברכותיו וביקש מהחסידים, כשהוא יגיע לכאן בהזדמנות הראשונה, תגידו לו "תודה על מה שעשית עבור הרבי" והפליג בשבח של הכרת הטוב.



הרבי בהגיעו לביתו מתקבל על ידי העסקן ואיש החסד הרב אהרן יוסף קורניצר. צילום: יהושע פרוכטרצילום: הרבי בהגיעו לביתו מתקבל על ידי העסקן ואיש החסד הרב אהרן יוסף קורניצר. צילום: יהושע פרוכטר
הרבי בהגיעו לביתו מתקבל על ידי העסקן ואיש החסד הרב אהרן יוסף קורניצר. צילום: יהושע פרוכטר


בהמשך סיפר כי ביקש מהעסקן ר' יוסף מאיר שטרן ראש הקהל של החסידות בבורו פארק, שידאג שתהא כיפה על ראשו בכל זמן הניתוח, וכן שיהיו לצידו כמה ספרים שבחר, בהם ספר 'נועם אלימלך' שעבר בירושה מאבותיו. וגם, שידאג שלמחרת ביקש יניחו לו תפילין. בקשה נוספת, הורה הרבי, שבשבת בלילה שלא יתנו לו להירדם לפני שישירו לו זמירות שבת. הרבי העיד על עצמו כי מאז היותו בן 13, אף פעם לא הלך לישון לפני חצות הלילה ולא פספס 'באטע'.

הוא סיפר, כי הרופא אמר בהתייעצויות לפני הניתוח כי הוא יארך לפחות 10 שעות, והיו התלבטויות קשות, חששתי. הר"ר יעקב ולצר (מזכירו האישי של הרבי), עודד אותי ודחק בי לבצע אותו, ו"ברוך השם, אני מודה לו על כך, היה קשה לי להחליט. עכשיו אני מבין למה זה היה כל כך חשוב לי שאהיה בריא" אמר הרבי והוסיף: "באורח פלא, הניתוח ארך בסוף רק 9 שעות ולמרות שבדרך כלל צריכים אחרי ניתוח כזה כמה מנות דם בגלל איבוד דם רב בעת הניתוח, לא נזקקתי אפילו למנה אחת. ברוך השם".



הרבי עם הנגיד מאיר דוד טאבאק בארהב. צילום: אברומי ברגרצילום: הרבי עם הנגיד מאיר דוד טאבאק בארהב. צילום: אברומי ברגר
הרבי עם הנגיד מאיר דוד טאבאק בארהב. צילום: אברומי ברגר


כפי שדווח אתמול לראשונה ב'בחדרי חרדים', סיבת חזרתו המוקדמת של הרבי, היא בגלל חתונת כלה יתומה. האדמו"ר סיפר על כך בעצמו בדרשתו אמש: "המקורבים יעצו לי להישאר שבוע נוסף ולהגיע סמוך לפורים, אבל זכרתי את הבטחתי לר' קלמן רוט ז"ל, לפני שנפטר הוא בכה לי; 'רבי אני משאיר שני יתומים, מי ידאג להם?' הבטחתי לו שאני ילווה אותם לחופה, והיות ומחר (שני) הבת מתחתנת, קצרתי את המנוחה ובאתי, תראה ר' קלמן אתה בוודאי תגיע מחר לחופה של בתך, ותראה אותי שעמדתי בהבטחתי, אגיע לחתונה וארקוד אי"ה מצווה טאנץ. ואני מבקש מכם, שכולם יגיעו לחתונה ללא יוצא מן הכלל".

הרבי אף ציין את געגועיו לחסידים, כמה השתוקק כבר לשוב ארצה ולחזור אליהם, וכינה אותם כמה פעמים במהלך דבריו "טייערע קינדער אחי ורעי" (ילדים יקרים). הרבי סיפר בחזרתו לארץ שמע במטוס שמכריזים כי מתקרבים כבר לנחיתה בנתב"ג, ואחז בדיוק בברכת המזון ב'ועל הכל', ועיניו התמלאו דמעות של רגש, שסוף סוף הוא זוכה לשוב לארץ הקודש.

"אל תיבהלו שאני כך נראה חלש ותשוש, ככה זה, זה יעבור. אני אשב בתפילות גם בשמונה עשרה, קשה לי עדיין לעמוד הרבה זמן. אני לא אעשה טישים ארוכים ולא אקבל קהל בינתיים. אי עדיין זקוק למנוחה, אבל אני כאן איתכם. תיארתי לעצמי, איך אעביר פורים ופסח שם בחו"ל, הייתי חייב לחזור להיות כאן איתכם. אמרתי כבר 'הגומל' בשבת שקלים על הניתוח. אני יגיד שוב 'הגומל' בעלייה לתורה השבת, על הטיסה. ואכוון ב'שהחיינו' לפני קריאת המגילה, על הכל".

האדמו"ר סיים בקריאה לחסידים, רבותי תשמרו תמיד על האחדות בין בני המשפחה צריכים לדעת שזה מעודד כל מילה טובה עוזרת לפעמים חושבים מה הטלפון שלי יכול לעזור? תדעו שזה עוזר ועושה המון.

לקראת הסוף, הופיע לפתע גאב"ד מאקאווא מקרית אתא, שהגיע חבוש שטריימל לראשו, ישב כמה דקות והשניים שוחחו ביניהם.
הרבי מויז'ניץ קבלת פנים הכרת הטוב מרכז חסידי ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד