ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"לא נהסס להחריף את הצעדים": עובדי 'יום ליום' שובתים במחאה על הפגיעה בזכויותיהם

העובדים המאוגדים בהסתדרות שובתים מהשעה 12:00, לטענתם, על רקע שורה של פגיעות משמעותיות בתנאי העסקתם ובזכות ההתארגנות שלהם הנהלת העיתון: "אין בכוונת ההנהלה לנהל עימם את הדיאלוג באמצעות התקשורת"

צילומסך
צילומסך

 


משבר חריף בין הנהלת השבועון החרדי 'יום ליום' לבין עובדיו המאוגדים בהסתדרות, מוביל לשביתת מחאה היום (שני) שהחלה מהשעה 12:00 על רקע פגיעה בתנאי ההעסקה בעיתון.

בין השאר מוחים חברי המטה והמנהלה, הממוקמת בפתח תקווה, על אי תשלום פנסיה כחוק, התנכלות ופיטורים של חברי ועד, אי מתן טופס 161 כמתחייב בדין, הגברת עומסי העבודה ללא תגמול נוסף, ועוד.

המשבר בעיתון פרץ בעקבות החלפת ההנהלה בעיתון לפני מספר חודשים והזעזוע הניהולי שספגו עובדי העיתון, שהוקם באופן היסטורי על ידי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ושימש במשך עשרות בשנים כביטאונה של מפלגת ש"ס.

לדברי השובתים: "לאחרונה החלה ההנהלה החדשה והבעלים נעמה עידן, לפעול באופן פוגעני כלפי העובדים – ואלו פנו להסתדרות על מנת שתגן על מקור פרנסתם וזכויותיהם". על רקע זאת הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה לפני מספר שבועות, אשר יאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים.

בהסתדרות מבהירים: "אנו דורשים שזכויות העובדים ישולמו להם במלואם וההנהלה תחדל מיידית מהפגיעה הקשה בתנאי העסקתם. לא נהסס למצות ולהחריף את הצעדים הארגוניים ככל שיידרש על מנת להבטיח את זכויות העובדים". 

מ'יום ליום' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "כמו בשבוע שעבר ובשבועות שקדמו גם השבוע יצא העיתון במועדו בעזרת ה' על כל המגזינים הנלווים, לרבות המגזין החדש 'מרגלית' המיועד לציבור הנשים ושיצא לאור בשבוע החולף בפעם הראשונה. זאת על אף רצונם העז של גורמים פוליטיים רבי כח להוביל לסגירתו של העיתון בין השאר באמצעות מאבק מתוקשר ומיוחצ"ן אותו הם מנהלים מזה כשבעה חודשים - עת רכשה ההנהלה החדשה את השליטה בעיתון.

"בברכת ילדיו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל מייסד העיתון ובברכתם של גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, תמשיך הנהלת 'יום ליום' לשמר ולהפיץ את מורשתו של מרן זצ"ל.

"עובדי 'יום ליום' יקרים עד מאוד להנהלה. אך אין בכוונת ההנהלה לנהל עימם את הדיאלוג באמצעות התקשורת", נמסר מ'יום ליום' ל'בחדרי'.

יום ליום שביתה ההסתדרות זכויות עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד