י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אז, איך ליצור אווירת פורים ולהכניס אותה לבית?

מכל פינה בחוץ מציץ החג המתקרב, הילדים חוזרים מחופשים ורק בבית, החיים ממשיכים כרגיל • אספנו 4 דרכים שיעזרו לכן להרגיש 'פורים' גם בסתם אחר הצהריים של חודש אדר

אז, איך ליצור אווירת פורים ולהכניס אותה לבית?



צלילי השיר "משנכנס אדר.." ממלאים את הרחובות, הילדים שרים בשמחה וחודש אדר פורץ פנימה עם כל המחויבויות שלו, כן עוד לפני משלוחי המנות והתחפושות ,יש את פרויקט ריבוי השמחה. אבל אצל מירי (שם בדוי) בתוך הבית יש בעיקר כלים, כביסות, תינוק שזוחל לכל עבר ושלושה גדולים שרבים ומפזרים את כל המשחקים בבית לסירוגין ואיך לומר בעדינות, המצב מרגיש קצת פחות שמח.

הבוקר היא החליטה שלא עוד, היא רוצה פורים גם בבית שלה. היא הסתכלה סביבה והחליטה שמרגע זה, יהיה פה שמח. השאלה הגדולה היא איך עושים את זה? איך היא תצליח להכניס שמחה גם אל תוך הבלגן היומיומי? אז למירי ולכל מי שרוצה להביא את פורים אל הבית פנימה:

מפזרים אווירה

מראש חודש אדר תפזרי הרגשה של פורים בבית. החל מערב פורים החנויות מלאות ממתקים מעוטרים בליצנים, תקני משהו ותביאי אתך הביתה, לילדים, לבן הזוג. גם כל ארוחת ערב שגרתית יכולה להפוך לארוחה 'פורימית' כ'שמחפשים' את פרוסות הלחם באמצעות ירקות לליצן (מורחים גבינה על הלחם, העגבנייה משמשת כפה, הזיתים כעיניים ועיגול גזר לאף) ואם יצאת מהבית תחזרי עם כובעי ליצן, אוזני המן ורעשנים ורעשנים.


צילום: pixabay

מספיגים את הקירות

ציורי ליצנים. מילת הקסם. זו גם תעסוקה מושלמת לאחרי הצהריים הקרים וגם דרך מעולה להרגיש שפורים ממש מעבר לפינה. מחומרים נפסדים (קרטונים למשל) יוצרים ליצנים שאפשר לקשט בצבעים, במדבקות או בגואש ונצנצים למתקדמים. בשלב הבא תולים את כל הליצנים על הקירות, אפשר להוסיף בלונים והצבעים כבר יעשו את העבודה.


צילום: pixabay

וכל העם שומעים את הקולות

למוזיקה יש השפעה על מצב הרוח. זה מוכח מדעית. אבל גם זו עצה נדושה, היא לגמרי מוכיחה את עצמה. מנגינות פורימיות ומשמחות שיתנגנו ברקע, כאלו שיימלאו את החלל בצלילים משמחים שאי אפשר להתעלם מהם, יאלצו גם את אלה שקשה להם לחייך להיות חלק מהחגיגה.


צילום: pixabay

אימא מקור השמחה - את האמא ואת הברומטר לאנרגיה בבית, כשאת למעלה, כולם איתך, אבל כשאת בלי מצב רוח, כול בני הבית מרגישים את זה. תמלאי את עצמך בשמחה, תצעדי לקראת חג הפורים אנרגטית ומובילה והכי חשוב עם חיוך על הפנים. אל תסתכלי אחורה כדי לראות מי מחייך מאחוריך, עם הזמן הם ייסחפו, כי אמא מזרימה את האנרגיה בכל בני הבית, תיכנסי לזה וכולם יסחפו למערבולת.
פורים חודש אדר אווירה בבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד