י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרמה בש"ס • סגן השר איציק כהן הודיע במפתיע: אתפטר מהכנסת

סגן שר האוצר הודיע במהלך ישיבת הסיעה על התפטרות מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. במקומו של כהן יכנס הבא בתור ברשימת ש"ס - דני סיידה • המהלך בוצע ע"י היו"ר אריה דרעי במטרה לרענן את שורות התנועה ולשלב בה כוחות חדשים

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



דרמה בש"ס: סגן שר האוצר איציק כהן הודיע היום במהלך ישיבת סיעת ש"ס בכנסת על התפטרות מחברותו בכנסת וזאת במסגרת החוק הנורבגי.

במקומו של כהן יכנס הבא בתור ברשימת ש"ס - דני סיידה.

כזכור, ח"כ יגאל גואטה נכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, אך נאלץ לעזוב את התפקיד לאחר לחצים תקשורתיים בעקבות התבטאוויות בעייתיות. בעקבות ההתפטרות - סגן השר נהרי שהתפטר בעבורו, הושבע שוב לכנסת.

כזכור, לאחרונה עלה שמו של ינון אזולאי שיושבע לתפקיד חבר כנסת במקומו של אביו השר לשירותי דת דוד אזולאי, שנאלץ להתמודד עם מחלה קשה. במסגרת המהלך שתוכנן, אמור היה אזולאי האב להתפטר מן הכנסת, ובמקומו ייכנס בנו. במקרה כזה אמור היה סיידה להתפטר מרשימת ש"ס שבה הוא היה הבא בתור. אך התכנית הוכחשה מכל וכל ע"י הצדדים.

סיידה שכאמור יכנס לתפקיד חבר כנסת במקומו של סגן השר כהן, כיהן במשך כיממה כחבר כנסת בעת שגואטה התפטר. כמו"כ, הוא כיהן כראש המועצה הדתית האזורית מרום הגליל.

בבחירות לכנסת העשרים הוא התמודד מטעם ש"ס במקום ה-14, אך המפלגה זכתה רק בשבעה מנדטים.

מדובר במהלך שהוביל יו"ר ש"ס השר אריה דרעי במטרה לרענן את שורות המפלגה ולשלב כוחות חדשים בתנועה, כדי להרים את מורל המצביעים הספרדים, בפרט לאחר סערת יגאל גואטה, שהכתה בעוצמה במפלגה, והותירה חלל.

קודם לכן, התייחס ליברמן לטיוטת תזכיר חוק הגיוס שמגבש משאד הביטחון, ונשאל האם לא יותר נכון לשתף את המפלגות החרדיות בנושא.

"אני לא מתכוון להתערב בעבודת הצוות", השיב שר הביטחון, "לא לכוון אותם ולא לתת להם עצות, אמרתי שיביאו את הצעת החוק הכי טובה לעם ישראל. 'תתעלמו מכל הלחצים הפוליטיים והניסיונות להשפיע, אלא תביאו משהו שהוא טוב לעם ישראל, נקודה'. כשיהיה מוצר מוגמר אני כמובן אקרא את זה ואציג את זה לאחרים אבל בשלב זה אני לא מתכוון לפרט ולא להתערב עד שלא נראה את טיוטת החוק".
איציק כהן שס דני סיידה פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד