י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"הציבור החרדי - חשוב לנו, אך לא נאפשר לשנות את הסטטוס-קוו"

שר הביטחון אומר ל'בחדרי' כי הוא לא שינה את האסטרטגיה ביחסיו עם החרדים, וכי החרדים הם אלו ששינו • "אולי זה נובע מתוך מאבקים בתוך המפלגות החרדיות. מישהו שם החליט שזה הזמן לשנות ולכפות בכוח דברים שמעולם לא היו" • צפו

שר הביטחון, ליברמן בישיבת הסיעה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שר הביטחון, ליברמן בישיבת הסיעה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



על רקע המאבק המתפתח סביב חוק הגיוס החדש, שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר היום לשאלת כתב 'בחדרי חרדים' כי הוא לא שינה את האסטרטגיה ביחסיו עם המפלגות החרדיות וכי החרדים הם אלו שבאו לשנות את הסטטוס קוו. "אני חושב שהציבור החרדי הוא חשוב", הבהיר, "זה נובע מתוך מאבקים בתוך המפלגות החרדיות", הוסיף.



כתב 'בחדרי' שאל את שר הביטון: "גם בקדנציה הזו היו לך ימים טובים עם המפלגות החרדיות. היום לא בדיוק, חתמת על הפשרת שטח אש באלעד מה שלא עשו קודמיך, היו ימים טובים. מה קרה פתאום ששינית את האסטרטגיה? האם זה בגלל בחירות או בגלל סיבה אחרת או שככה זה יצא?".

שר הביטחון השיב: "אני חושב שמי ששינה את האסטרטגיה זה דווקא האחרים. אנחנו לא ביקשנו לפתוח מרכולים בבני ברק ולא לסגור בתל אביב, באה יום אחד חקיקה בנושא הזה של חוק המרכולים, אנחנו לא יזמנו. אחר כך הגיעו צווי סגירה, קנסות, התרעות למתחמים שפתוחים 20 שנה, באזורי תעשיה רחוקים משכונות המגורים, 20 שנה זה לא הפריע לאף אחד פתאום יום אחד מישהו בא ומפר את הסטטוס-קוו".

ליברמן ביקש להבהיר: "אני חושב שהציבור החרדי הוא חשוב, יחד עם זאת לא נאפשר לשנות את הסטטוס-קוו. יום אחד באים עם יוזמת בוררות בבתי דין רבניים, יום אחד במרכולים, יום אחר מנסים לשנות את כל דיני הגיור, הדברים האלו כבר הוכרעו ולא יזמנו שום דבר חדש, לא יזמנו שום שינוי".

לדבריו, "מי שיזם, אז הוא אחראי על השינוי האסטרטגי, אולי זה נובע מתוך מאבקים בתוך המפלגות החרדיות, בין המפלגות החרדיות, אינני יודע. אנחנו לא שינינו את עמדתנו ואת האסטרטגיה, מישהו החליט שזה הזמן לשנות ולכפות בכוח דברים שמעולם לא היו. אנחנו מחויבים ומשמרים את הסטטוס-קוו ונהיה באמת צמודים לכך".
ליברמן כתב בחדרי חרדים מרכולים חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד