י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יום חג ליהדות אתיופיה: הקייסים הוכרו כמנהיגים רוחניים

ועדת השרים לעניין שילובם של בני העדה האתיופית אישרה היום (ב) את ההכרה במוסד הקייסים כמנהגים רוחניים בעם ישראל. בנוסף לכך הממשלה אישרה עוד עשרים רבנים בני העדה האתיופית • השר אזולאי: "פריצת דרך בנושא קליטת יהודי אתיופיה"

יום חג ליהדות אתיופיה: הקייסים הוכרו כמנהיגים רוחניים



יום חג לקהילה האתיופית בישראל. ועדת השרים לעניין שילובם של בני העדה האתיופית אישרה היום (ב), את ההכרה במוסד הקייסים כמנהגים רוחניים בעם ישראל. בנוסף אושרו עוד עשרים רבנים מבני העדה האתיופית. כמו כן נוספו תקנים של קייסים במהלך חמש השנים הקרובות. על פי ההחלטה הקייסים יעניקו את השירות בתוך המועצות הדתיות. השירות יינתן לכלל הציבור ולא רק לבני העדה האתיופית.

השר לשירותי דת דוד אזולאי אמר היום: "מדובר בהחלטה היסטורית שעושה צדק עם בני העדה האתיופית. ומביאה לקיצה מאבק של 40 שנה בנושא. אני שמח שהמשרד לשירותי דת בראשותי מהווה חלוץ ופורץ דרך בנושא. קליטת יהודי אתיופיה".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס אמר: "הודות לעבודת המשרד לשירותי דת ולצוותים המקצועיים אנחנו זוכים לברך היום על המוגמר החלטת הממשלה שמכירה במעמדם של הקייסים היא תוצאה של הידברות בין המשרד לשירותי דת משרד ראש הממשלה והקהילה האתיופית החשובה".

מנכ"ל המשרד ציין: "ליהדות אתיופיה יש עבר מפואר בן 2500 שנה. והחברה בישראל היא מהווה פסיפס של תרבויות. היום אנו מעניקים הכרה לא רק כספית אלא ערכית תרבותית לקהילה המפוארת."

כזכור הנושא עלה לדיון בוועדת הפנים לפני כשנה יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם אמר בדיון: "אני לא מקבל את זה שקייס ישתכר ב-2,000 שקלים. קייס הוא מנהיג רוחני, יועץ, עושה עבודה קהילתית. מי קבע את השכר הזה? איך נוצרה המציאות שקייס אתיופי נחשב לחצי משרה, למרות שהוא ממלא תפקיד בדיוק כמו רב קהילה?" ניסה להבין.

הרב יוסף הדנה שכיהן כרב ראשי ליהודי אתיופיה, הסביר: "ההחלטה כמה קייסים יוכרו וגם השכר, מוחלטת בוועדת השרים. זו החלטה של משרד ראש הממשלה בוועדת השרים שמועברת אחר כך לשירותי הדת. כאמור היום בא לקיצו מאבק של שנים בנושא.
העדה האתיופית קייסים המשרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד