כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בכפוף להלכה: אושר חוק פתיחת קברי ילדי תימן לצרכי זיהוי

הכנסת אישרה אמש סופית את הצעת החוק המאפשרת פתיחת קברי ילדי תימן • ח"כ אורי מקלב במליאת הכנסת: "מאחורי חוק זה עומדים לא רק אותיות ומספרים אלא אנשים ומשפחות שעברו דברים קשים מאוד בתקופות עברו"

צילום: פלאש 90, זקא
צילום: פלאש 90, זקא



הכנסת אישרה אמש סופית את הצעת החוק המאפשרת פתיחת קברי ילדי תימן. ח"כ אורי מקלב עמד בדבריו במליאת הכנסת על חשיבות שמירת כבוד המת וההלכה בחוק זה.

"מאחורי חוק זה עומדים לא רק אותיות ומספרים אלא אנשים ומשפחות שעברו דברים קשים מאוד בתקופות עברו", אמר ח"כ מקלב. "צריך להחזיר את האמון לאנשים האלה".

מקלב הוסיף, "יש חשיבות גדולה לאמירה הממשלתית בנושא הזה, חזקה על המת שישתכח מהלב אך אירועים אלו לא נשכחו מהמשפחות, לצד זה אסור לנו לשכוח את כבוד המת והנושא ההלכתי סביב פתיחת הקברים, אנחנו נמצאים היום במקום אחר, קול הילדים הללו זועק מהאדמה ונביא סוף לפרשיה כאובה זו".

הצעת החוק מאפשרת לפתוח בהליך מיוחד שייוחד לבני משפחות של קטינים שנעלמו בנסיבות האמורות להגיש בקשה מיוחדת לפתיחת קבר, הוצאת גופה וביצוע בדיקה גנטית לקשרי משפחה. על פי החוק את הבקשה יוכלו להגיש קרובי משפחה בעלי קרבת דם שמאפשרת אימות גנטי, כלומר, הורים, אחים וילדי אחים.

הבקשה תוגש לבית המשפט לענייני משפחה וזה, אם מצא, במסמכים שהונחו בפניו כי קיים ספק ממשי בדבר זהותה של הגופה הקבורה בקבר לגביו מוגשת הבקשה – יהיה רשאי להורות, בצו, על פתיחת הקבר, הוצאת הגופה וביצוע בדיקה גנטית לקשרי משפחה.
ילדי תימן חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד