י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניר חפץ, אחד האנשים הקרובים ביותר לנתניהו, חשוד בשוחד

החשד בפרשת בזק-וואלה הוא שניר חפץ היה אחד מאנשי הקשר בין משפחת נתניהו לבין בכירים באתר סביב אופן הסיקור של נתניהו

חפץ. צילום: פלאש 90
חפץ. צילום: פלאש 90



במשך כמעט עשור נמצא ניר חפץ בסביבתו הקרובה ביותר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והוא אחד הדוברים הבולטים ביותר של המשפחה בכלי התקשורת. עד כה הוא הצליח להימנע מלהיות מסובך אישית בפרשה פלילית. אך כעת, בתיק 4000 (פרשת בזק־וואלה). חפץ הוא אחד החשודים המרכזיים בתיק 4000 סביב אופן הסיקור של נתניהו בוואלה, וחשוד בלקיחת שוחד.

שמו של חפץ נישא בפעמים רבות בפי אנשי וואלה כמי שמאחורי הקלעים לוקח חלק בלחצים להשפעה על שינוי הסיקור באתר לטובת נתניהו. במפגש עם גורמים שונים הציג בעל השליטה בבזק ובוואלה, שאול אלוביץ', את חפץ כיועצו — אף שחפץ הכחיש כי הוא מועסק על ידי אלוביץ'. השבוע שודרה בחדשות 10 שודרה קלטת של חפץ משוחח עם איש עסקים. בקלטת מתרברב חפץ בקשריו עם אלוביץ' ואומר שיוכל להשפיע עליו.

במשך השנים דילג חפץ בין עבודה בתפקידים עיתונאיים לבין שירות לבעלי הון ופוליטיקאים — ובעיקר שימש חוט המקשר בין האינטרסים השונים של נתניהו לבין התקשורת. הוא שימש במשך שנים בתפקידי עריכה בקבוצת ידיעות אחרונות, עד שמונה לכהן כעורך מוסף "7 ימים".

ב–2009 מונה חפץ לכהן בתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי. חפץ עצמו סיפר כי מונה לתפקיד לאחר שיחה שנערכה בין מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס לבין נתניהו. עבודה זו מחזקת את הסברה כי ב–2009 נתניהו ומוזס היו בהבנות כלשהן — הבנות שלגביהן המליצה המשטרה באחרונה להגיש כתב אישום נגד נתניהו ומוזס בגין שוחד בתיק 2000.

בהמשך עבר חפץ לכהן כיועץ מיוחד לנוחי דנקנר סביב רכישת עיתון "מעריב". ב–2011 הוא מונה לעורך העיתון. עדויות של עיתונאים ב"מעריב" חשפו כיצד חפץ התערב ביד גסה במערכת העיתון והטה אותה לטובת האינטרסים העסקיים של דנקנר — וגם לטובת משפחת נתניהו.

עם קריסת "מעריב" הפך חפץ ליועץ תקשורת, ובהמשך מונה גם ליועץ התקשורת של הליכוד — ולאחר מכן לדובר משפחת נתניהו. במסגרת זו הוא פעל מול כלי תקשורת רבים והפעיל לחצים לטובת סיקור חיובי למשפחת נתניהו. לחצים מעין אלה הופעלו גם נגד ערוץ 10 בעת שהיה שרוי במשבר קיומי, וגם מול קשת ורשת וחברת החדשות.

במקביל, חפץ הגדיל את היקף לקוחותיו במשרד הייעוץ התקשורתי שלו, בין השאר לאור טענותיו על קשריו עם ראש הממשלה. עם זאת, חפץ היה חתום על מסמך ניגוד עניינים שמנע ממנו לעסוק בנושאים הקשורים ללקוחותיו.

החשד בפרשת בזק־וואלה הוא שחפץ היה אחד מאנשי הקשר בין משפחת נתניהו לבין בכירים באתר סביב אופן הסיקור של נתניהו.
פרשת בזק תיק 4000 ניר חפץ שוחד וואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד