י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נס גדול: היורה האכזר נעצר מול בית חב"ד

כמעט שבוע מאז הטבח בבית הספר בפלורידה, מתברר כי הרוצח מנעצר במסעדה הממוקמת ממול בית חב"ד, בו ילדי ביה"ס היהודיים חגגו בר מצווה בשבת ברכו רבים מהניצולים היהודיים ברכת 'הגומל' בבית חב"ד

היורה כפי שנקלט במצלמות האבטחה
היורה כפי שנקלט במצלמות האבטחה



הירי בבית ספר בפארקלנד שבפלורידה בו נרצחו 17 תלמידים ומורים, בהם 5 יהודים, על ידי ניקולס קרוז בן ה-19, ממשיך להעסיק את התקשורת, שחושפת מיום ליום, פרטים חדשים נוספים אודות האירוע המזעזע.

על פי הפרטים החדשים שפורסמו ביממה האחרונה, הרוצח שטבח בחבריו לשעבר, נעצר על ידי שוטר ממחוז אחר שהגיע לעזור לשוטרים המקומיים. הוא ראה שיש מספיק שוטרים סביב בית ספר, אז הוא החליט על דעת עצמו לחפש את הרוצח, לפי התיאור שניתן לו, ואז לפתע הוא הבחין ברוצח צועד ברחוב כאילו לא קרה כלום. הוא קרא לו לעצור, הרוצח לא התנגד ונעצר בתוך מסעדה של מקדונלד'ס אליה ניסה להכנס. כעת מתברר, כי ממש ממול המסעדה נמצא בית חב"ד של מרכז קורל ספרינגס, פלורידה.

הרב הרשי ברונשטיין מנהל בית חב"ד סיפר ביממה האחרונה "הלב שלי לא הפסיק לפעום. הרוצח היה קרוב למבנה בו אני מלמד". לאחר שהרוצח נעצר, הוא בדק במצלמות האבטחה ואכן הרוצח נראה צועד ברחוב סמוך לבית חב"ד. ברונשטיין קרא לשוטרים שצפו בתיעוד ולקחו אותו עמם, כדי שיסייע בחקירת המקרה.

הרב ברונשטיין ובית חב"ד נמצאים במרחק קילומטר וחצי מבית הספר, ורוב התלמידים היהודים מבית הספר קיימו את טקסי בר המצווה או בת המצווה בבית חב"ד. הרב ברונשטיין היה זה שאירגן מניין בשבעה, לאלכס שכטר, הצעיר בן 14, אחד מחמשת היהודים שנרצחו.

"הירי השפיע על כל משפחה באזור", אמר הרב, בשבת שאחרי הירי, הגיעו הרבה מאד תלמידים מבית הספר לבית חב"ד כדי לברך ברכת הגומל. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

לאחר שנודע על הירי, הלך הרב ברונשטיין אל מלון 'מריוט' הסמוך, שם התאספו התלמידים עם בני המשפחה, הרב עודד את כולם - יהודים כגויים. והדבר היה לקידוש השם, מאחר ואף נציג של הממשלה או כל נציגות דתית אחרת לא היה שם.

הרב ברונשטיין ושאר רבני חב"ד המקומיים קיימו ביום חמישי בערב, למחרת הרצח, טקס קהילתי באמפיתיאטרון המקומי שבו הגיעו יותר מ-11,000 משתתפים, שם הניח תאודור דויטש, פוליטיקאי יהודי-אמריקאי חבר המפלגה הדמוקרטית שמכהן בבית הנבחרים, תפילין.
טבח בבית ספר פארקלנד פלורידה בית חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד