ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

דיון סוער • גפני למפכ"ל: "אם תתן הסברים, אחזור בי מאמירתי"

המפכ"ל אלשיך נוכח בשעה זו בועדת הפנים, שם הוא סופג מתקפה קשה מח"כים שדורשים הסברים להלדפות המשטרה מחקירות ראש הממשלה ובעיקר על אמירתו בראיון ל'עובדה' כי הופעלו חוקרים פרטיים נגד חוקריו של נתניהו • גפני תקף: "אם זה נכון היה צריך לחקור את זה לא לספר את זה לציבור. כמו שעושים תמיד" • צפו

גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



אחרי שקרא למפכ"ל רוני אלשיך להתפטר מתפקידו, ח"כ משה גפני המשיך היום (שלישי) לתקוף את אלשיך בפניו בדיון סוער שמתקיים בשעה זו בועדת הפנים, על אודות הראיון שהעניק אלשיך ל'עובדה' סביב חקירות ראש הממשלה.

'בחדרי חרדים' עם עיקרי דבריו של חבר הכנסת גפני מול המפכ"ל.


בפתח דבריו אמר גפני, "אני מבקש לדבר רק על הראיון של המפכ"ל שאמר שהיו חוקרים שנשכרו על ידי מישהו לחקור קצינים שחקרו את פרשת ראש הממשלה. ואני לא הבנתי ואמרתי את זה גם במליאת הכנסת, האחד, אם זה נכון מה שהמפכ"ל אמר בראיון, למה המשטרה לא חקרה את זה?. כאשר מביאים אמירה כל כך חמורה שיש מישהו ששכר חוקרים כדי למנוע את החקירה - למה לא הייתה חקירה בעניין הזה".

גפני המשיך: "אם הייתה חקירה - אז אנחנו לא יודעים מהענין והשאלה שלי האם באמת הייתה חקירה ואם הדברים לא נכונים ולא היה דבר כזה - אז למה המפכ"ל אמר את זה הרי זה דבר לא נכון".



אלשיך הבוקר בוועדת הפנים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: אלשיך הבוקר בוועדת הפנים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלשיך הבוקר בוועדת הפנים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"אני לא מבין את הראיון הזה, לא מההיבט שאם זה נכון - ולא מההיבט אם זה לא נכון", הוסיף גפני, "הדבר השלישי, בין אם זה נכון ובין אם זה לא נכון, למה המפכ"ל אמר את זה לציבור? לאיזה צורך?, מה המפכ"ל רצה להרוויח בעניין של חקירת המשטרה את ראש הממשלה - בזה שהוא אומר שהיו חוקרים ששכרו אותם".

גפני דרש בדיון: "המפכ"ל צריך לתת תשובה לכנסת. לא על החקירה, המשטרה צריכה לעשות את עבודתה. אני מדבר על הפיקוח של הכנסת על הרשות המבצעת שבמקרה הזה זה המפכ"ל. אם זה נכון היה צריך לחקור את זה לא לספר את זה לציבור. כמו שעושים תמיד. וגם זה לא נכון - למה המפכ"ל אמר דבר לא נכון. ואם זה נכון או לא נכון לאיזה צורך המפכ"ל אמר את זה לציבור, לי יש מסקנות בעניין הזה. אמרתי אותן במליאת הכנסת".

"אני מוכן לחזור בי ממה שאמרתי במליאת הכנסת אם אכן המפכ"ל יסביר לכנסת למה הוא עשה. הנושא הזה צריך להיות ממצוא עד תום. בגלל שאחרת זו פגיעה במשטרה במפכ"ל ובכל אלו שרוצים שיהיה פה משטר מסודר ונורמלי ולא עם אמירות כאלו כמו אחרון העיתונאים".
משה גפני רוני אלשיך ועדת הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד