כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בעקבות החוק: "אנחנו לא מרגישים בטוחים"

בגלל חוק השואה הפולני, 23 ארגונים חתמו על מכתב משותף בו הם מתריעים מפני איומים אנטישמיים שקיבלו לאחר שהחוק עבר ומאשימים: "לא עושים דבר כדי לעצור את התפשטות הרוע"

אילוסטרציה. צילום: רויטרס
אילוסטרציה. צילום: רויטרס



23 ארגונים יהודיים בפולין, חתמו על מכתב משותף שבו הם מתריעים כי הם לא מרגישים בטוחים.

"יותר ויותר דיבורי שנאה יצאו מגבולות האינטרנט למרחב הציבורי, כולל עיתונים ותחנות טלוויזיה" נכתב במכתב, עוד ציינו הארגונים היהודיים כי הקהילה היהודית בפולין קיבלה מספר גדול של מסרים אנטישמיים, ראשי הארגונים מדגישים אמנם כי אנשי ציבור ופוליטיקאים גינו את האנטישמיות, אך "לא עושים דבר כדי לעצור את התפשטות הרוע".

יהודי פולין, בניגוד לרבים מיהודי אירופה כיום, "אינם עומדים בפני איומים פיזיים ישירים", אך המצב "רחוק מלהיות נורמלי". האנטישמיות, על פי קבוצות אלה, היא כיום בעיה גוברת בפולין.

בנוסף ציינו הארגונים במכתב "אנחנו יודעים שיהודים הם לא הקורבנות היחידים של השנאה בפולין, אנו מזדהים עם כל האנשים בפולין שחווים עוינות ואפליה, כולל מוסלמים, או פליטים, או אנשים שחורים, אוקראינים, ובני מיעוטים שונים, והדבר הזה מטיל בושה על פולין". כך מדווח האתר JTA.

הקבוצות היהודיות ציינו, כי הגל הנוכחי של האנטישמיות הוא תוצאה של החוק שעבר בפרלמנט הפולני ואושר על ידי נשיא פולין, שבו יאסר להאשים את פולין בפשעי השואה, בנוסף אסור לומר את המילים "מחנה אשמדה פולני", מאחר ולטענת פולין הם לא אשמים בפשעי השואה, לטענת פולין מחנות ההשמדה נבנו בפולין על ידי גרמנים, ולפולנים אין קשר לכך, החוק קובע שכל מי שישייך את פולין לרצח היהודים יכול לקבל עד 3 שנות מאסר.
חוק השואה הפולני פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד